Захворіло у світі
61,707,636
Померло у світі
1,443,673
Вилікувалось у світі
39,491,151
Захворіло в Україні
709,701
Померло в Україні
12,093
Вилікувалось в Україні
335,135
Франчайзинг як спосіб мислення: що надає франшиза в логістиці

Франчайзинг як спосіб мислення: що надає франшиза в логістиці

Як сьогодні можна вибудувати найкоротший шлях до успіху

Цей матеріал також доступний російською
Франчайзинг як спосіб мислення: що надає франшиза в логістиці
Фото: pixabay

Зараз дедалі частіше лунає фраза: «Криза – час можливостей». Адже саме кризові явища мобілізують в нас кмітливість, винахідливість, витривалість і прагматизм. І, звичайно, ці якості необхідні в бізнесі – чи то в логістиці, чи то в освіті, чи то в ресторанній справі. Чому саме ці три напрямки, і що між ними спільного? За будь-яких катаклізмів (природних, політичних, медичних) людям треба перевозити вантажі, навчати дітей і якісно харчуватися. Як вдало використовувати виклики і перспективи, що з'являються, спеціально для Mind розповіла Світлана Мільгевська, власниця компанії SAT.

З цікавістю спостерігаю, як в Україні протягом кількох останніх років зростає популярність приватних шкіл однієї мережі. Щодо франшиз у ресторанній справі годі й казати: тут багато закладів працюють за системою франчайзингу. До карантину цей ринок також стрімко розвивався.

У галузі вантажоперевезень теж зростає цікавість до цього формату бізнесу. І хоча, за нашими даними, у період найжорсткіших карантинних обмежень ринок просів на 25% (у квітні зафіксовано найбільше падіння в доходах), але вже в липні ми повернулися на докризовий рівень. З одного боку, це тішить, а з іншого – стимулює бути краще, відрізнятися від конкурентів, пропонувати нові рішення для партнерів. Навіть у карантин (і особливо в карантин) послуги транспортної компанії затребувані й актуальні.

Бізнес з нуля чи франшиза?

Свого часу я витратила багато часу і сил, пройшовши шлях в логістиці з азів, зробивши свої помилки і відпрацювавши дуже багато процесів. Озираючись назад, розумію, як непросто підприємцям-початківцям випробовувати на собі всі принади відкриття справи з нуля в період економічної нестабільності. Запуск бізнесу за франшизою в кризу є куди більш вдалою ідеєю.

Коли започатковуєш бізнес, доводиться одночасно вирішувати низку питань, починаючи з оренди або придбання нерухомості та закінчуючи відтінком pantone для логотипу, фірмовими шрифтами і тканинами для уніформи співробітників. І при цьому треба писати бізнес-план, набирати і навчати персонал, отримувати необхідні ліцензії та дозволи...

З моменту створення бізнес-плану до моменту запуску в середньому проходить від шести місяців до півтора років. А вихід на самоокупність забирає ще більше часу – це може бути 3–5–7 років. Франшиза дає можливість зосередитися на досягненні фінансових результатів і розвитку бізнесу без надмірних витрат часу й інших ресурсів. Ви отримуєте зрозумілу дорожню карту розвитку, покроковий план від тих, хто пройшов усі етапи становлення за вас. І, найголовніше, – можливість незалежного підприємництва за підтримки сильного бренду.

Саме бренд, репутація – то, що будується роками – полегшить ваш персональний шлях до успіху. В умовах, коли необхідно швидко вийти на окупність, повернути вкладені інвестиції, відчути впевненість у завтрашньому дні (чого нам всім часто не вистачає в Україні), придбання франшизи дозволить вже через 6–12 місяців отримувати прибуток при середніх інвестиціях 100 000–150 000 грн.

Помилки і ризики початківця франчайзі

Але незважаючи на всі переваги франчайзингової моделі бізнесу початківці франчайзі все ж припускаються помилок:

  • Обирають не ту сферу діяльності

Як у будь-якому бізнесі, важливо знайти справу до душі.

  • Розчаровуються через невідповідність доходу очікуваному

Завжди треба враховувати, що доходи можуть коливатися.

  • Обирають партнера з негативною репутацією

Необхідно вивчити відгуки про бізнес, зважити за і проти.

  • Неуважно вичитують договір

Особливу увагу варто звернути на умови розірвання співпраці, а також на ризики банкрутства/закриття правовласника франшизи.

Крім того, франчайзинговий бізнес, як і будь-який інший, схильний до ризиків. На прикладі транспортної компанії можу перерахувати: недостатньо вивчена сфера діяльності, недостатньо відпрацьовані або не виконуються стандарти правил і бізнес-процесів, не вистачає керуючих навичок/компетенції, ну і готовності викладатися на 105%.

Але це все одно не порівняти з ризиками, які несе підприємець, що зважився відкрити справу самостійно.

Варто відзначити, що проблеми можуть виникнути і у правовласника, і їх набагато більше, ніж у франчайзі.

Не варто боятися

У важкі моменти франчайзі-початківцю можна і потрібно звертатися за допомогою до франчайзера. Додаткова консультація? Відтермінування з виплати роялті? Допомога з використанням ПЗ? Успіх багато в чому залежить від активності самого бізнесмена. Будьте активними – і все вийде.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті