Життя після «корони»: яким буде бізнес у 2021 році
Як адаптувати компанію до нових умов роботи

Бізнес і його споживачі змінилися до невпізнання всього за один рік боротьби з пандемією. Шукати альтернативны рішення в тій чи іншій сфері довелося й тим і іншим. Чого ми навчилися за попередній рік і чого очікувати вже незабаром як бізнесу, так і його клієнтам, розповіла Mind власниця логістичної компанії SAT Світлана Мільгевська.
Вже майже рік ми живемо та працюємо в New Normal. Найцікавіший поворот, якого зовсім не очікували від пандемії, – нова реальність виявилася зручніше та гнучкіше (хоч викликів все ще багато). Може, тому після ослаблення карантинних обмежень бізнес не поспішає повертатися до «доковідних» схем роботи – і річ не тільки в ризикованості такого рішення.
Сьогодні ми дуже чітко бачимо характерні риси бізнесу-2021, які почали формуватися 2020 року.
Деглобалізація та локалізація – два боки Місяця
Світ зачинився, і глобальні компанії, які до початку 2020 року активно розвивалися в Україні, зупинили свою переможну ходу (але не припинили). У цьому ландшафті місцеві компанії, які борються за збереження прибутку й частку ринку, значно перевершуватимуть іноземні бренди, що стагнують.
Локальний бізнес зможе максимально адаптувати товари й послуги під очікування покупців, і вони отримуватимуть бажане максимально оперативно й у тому конкретному виді, у якому вони очікують.
Що ж, кастомизация в цьому контексті стане дуже крутим «побічним» явищем.
Діджиталізація як основна стаття витрат
Несподівано виявилося, що віддалена робота вигідна всім учасникам бізнес-процесу: і власнику, і команді, і кінцевому споживачеві. Тому вже зараз у бізнесу є запит на створення єдиної системи онлайн-комунікацій, яка міститиме в собі всі види заходів, що працюють, розвивають, навчають, аналізують, залучають, які є неформальними й комунікативними.
Нова система роботи має покривати потребу всієї компанії, навіть якщо її чисельність становить понад 1500 співробітників. І тут ресурсом Zoom не обійтися. Потрібні рішення формату «мультітаскінгу». При цьому компанії готові будуть виділяти на такі програми мільйонні кошти.
Подальша автоматизація процесів
Системи планування й контролю будуватимуться на нових методах, заснованих на аналізі, заданих векторах в умовах стислих термінів. Ще один напрям – апгрейд системи обліку робочого часу.
Для офісних співробітників компанії повинні переглянути й запровадити оптимальний алгоритм, який обліковуватиме фактичний час роботи.
Колаборації
Нова реальність актуалізувала раніше незатребуваний вид партнерства – об'єднання гравців ринку зі сфер, що не конкурують. Служби доставки, аптеки, банки, заправки, ресторани вже сьогодні пропонують клієнтам комплексні продукти й послуги, які складно було б уявити ще пару років тому. Крім того, об'єднання даних клієнтських баз дає величезні переваги всім партнерам.
Вакцина від емоційного вигоряння
Дистанційна робота має свій темний бік (так, ми все про нього знаємо й ігнорувати його вже неможливо): він може призвести до небезпечного емоційного вигорання.
2021 року для успішної роботи компаніям доведеться подбати і про психічне здоров'я своїх співробітників, щоб зменшити шкоду від соціальної ізоляції.
Це, безумовно, стане новим викликом на другому році пандемії коронавірусу, не менш важливим, аніж бізнес-процеси та фізичне здоров'я співробітників. Можливо, психотерапевт й ментал-коуча стануть новою штатною одиницею в корпораціях.
І все ж 2021 року приводів для оптимізму більше, ніж для песимізму. І бізнес-гіганти, і маленькі локальні стартапи потроху відійшли від шоку перших місяців локдауну і сьогодні вже мають достатньо способів збільшити свої конкурентні переваги, а отже, і прибуток.
І трохи прогнозів
Україна почне активно виходити з кризи у вересні 2021 року, а на фінішну пряму в коронавірусній історії вийде у 2022-му. Яким буде бізнес в Україні тоді – ми можемо лише гадати. Одне ясно: доковідна бізнес-парадигма назавжди залишиться в минулому.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.