Спілкуємось в онлайні: як зробити обмін знаннями ефективним

Спілкуємось в онлайні: як зробити обмін знаннями ефективним

І як налаштувати нетворкінг не підводячись із дивана

Спілкуємось в онлайні: як зробити обмін знаннями ефективним
Фото: depositphotos

Концепція «одна спеціальність на все життя» відходить у минуле. Професії змінюються, розширюються і змішуються швидше, ніж програми навчальних закладів встигають адаптуватися. Освіта вже не обмежується школою, університетом або корпоративними тренінгами на роботі. Для здобуття специфічних та практичних навичок люди вдаються до неформальних форм освіти.  

На початку локдауну багато інституцій та організацій відкрили безкоштовний доступ до освітнього та культурного контенту. З одного боку, здається, що на опрацювання всього не вистачить і життя. А з іншого – величезні обсяги інформації не допомагають розв'язувати конкретні завдання та здобувати перевірені навички. Крім того, спілкування, робота, відпочинок переїшли значною мірою в онлайн, що вимагало швидко адаптуватися та опановувати нові навички. Як структурувати отриманні знання й ефективно їх засвоїти розповіла Mind .Маркетинг-директорка платформи для онлайн нетворкінгу «Навзаєм», Влада Думенко. 

Платформа «Навзаєм» – вебзастосунок, онлайн-спільнота та гайд з ефективних комунікацій онлайн для менеджерів культурних та креативних індустрій. Для її створення об'єдналися команди Creative Management Camp з Києва та Культурної Агенції ∀ з Харкова.

Ми живемо обміном та нетворкінгом

Об’єднувати та знайомити людей, обмінюватися корисними напрацюваннями є повсякденною нормою для менеджерів культурних проєктів та креативників. Особливо це актуально для початківців та людей з невеликих міст, які стикаються з нетиповими для себе завдвннями. У пошуках фахової інформації ми всі обмежуємося пошуковими видачами або певним колом знайомств у соціальних мережах. 

Через пандемію та карантин глобальний перехід соціальних активностей в онлайн ще більше ускладнив комунікацію, пошук партнерств, думок та експертної підтримки. Офлайн-формат зустрічей періодично доступний, але не всім легко починати комунікацію з незнайомими людьми. Часто під час великих тематичних подій люди збираються невеликими групками і комунікують тільки між собою.

Отже, спілкування потрібне для корисної комунікації фахівців креативних індустрій та ефективного обміну досвідом. Перевага взаємного навчання – можливість зрецензувати чиюсь роботу й отримати зворотний зв'язок  щодо своєї. На відміну від масштабних онлайн курсів, де знання надаються однонаправлено, така модель впорядковує знання саме через обмін.

Чим можна обмінюватись?

Досвід та знання – це базова «валюта» для обміну. Ви надаєте одне одному інформацію або фідбек, відкриваєте лайфхаки певної індустрії.

Або ж нам можуть знадобитися контакти людей, яких ми вважаємо цікавими або найкращими у сфері чи просто з незвичною експертизою. Рекомендації, відгуки, фідбеки на різних ресурсах та соціальних мережах – про це теж можливо попросити в ком'юніті або в  людини, з якою відбувся обмін.

Предметом для обміну може стати й взаємна мотивація. Буває, нам не вистачає когось, хто мотивує до дій. Когось, з ким би ми відчували причетність у досягненні мети чи виконанні задач. Почати разом перевіряти один одного, чи зроблено пробіжку або чи викладено кейс у портфоліо – це може допомогти у боротьбі з прокрастинацією.

З чого почати?

Спочатку варто визначити свої сильні та слабкі сторони. При знайомстві онлайн представтесь і пропишіть, в якій сфері маєте експертизу. Не робіть знайомство схожим на читання резюме, краще запропонуйте свої навички. Якщо ви новачок та ще не маєте досвіду, але хочете чомусь навчитися, напишіть про себе унікальний факт, історію або випадок. Так ви запам'ятаєтесь, заслужите довіру й обов'язково отримаєте відгук.

Визначте запити та мету. Під час нетворкінгу ми прагнемо здобути щось для себе. Хтось зацікавлений у нових знайомствах або шукає колаборацій, хтось потребує експертної думки або хоче спробувати себе в новій сфері. Мотивація та очікування є завжди, тому їх краще проговорити наперед. Виокремте навички, які хотіли б опанувати, та компетенції, яких вам не вистачає. Так люди розумітимуть, чи здатні вам дати необхідне. 

Коли ви знайшли свій «метч» та готові почати обмінюватися, проговоріть з партнером регулярність зустрічей та комунікацій, їхні тривалість та формат. Можна одразу запланувати регулярні мітинги в Google Calendar або іншому календарі. Рекомендуємо випрацювати звичку бачитися чи зідзвонюватися в той самий день тижня і час, якщо є така можливість.

Навчаючи навчайтесь

Кожного разу при плануванні зустрічі для обговорення якоїсь теми, ми готуємось. Прописуємо чи хоча б продумуємо в голові план розповіді, важливі моменти, акценти. Це все дозволяє структурувати інформацію і здобутий досвід. А можливо, і доповнити їх під час підготовки. Наприклад, при складанні презентації ви можете знайти свіжу статистику чи дослідження, якісь теоретичні знання та статті. Усе це закріплює та розширює досвід та знання, а отже, підвищує рівень експертності. Так завдяки взаємному обміну ви підсилюєте одн одного.

Оцінка результатів. Рефлексія

Для того щоб зрозуміти, чи отримали ви результат і який він, варто провести оцінку отриманого досвіду. Наприклад, можете оцінити рівень ваших знань та навичок від 0 до 10 на початку та нарикінці обміну. Спитайте себе, наскільки впевнено ви почуваєтеся в темі, де і як зможете застосувати отримані знання у своїй практиці. Зверніть увагу на враження та емоції: що сподобалося, що ви б змінили на краще. Коротко пропишіть, у чому була ваша потреба і які знання ви отримали. 

Існує кілька моделей для аналізу обміну. Наприклад, GROW, Start, Stop, Continueта Facts, Feelings, Findings, Future. Це чеклісти, які допомагають структурувати свої враження і складати уявлення про процес та результат. Оберіть один для себе та спробуйте. Це допоможе відсортувати нотатки та перевести їх у план дій з конкретними дедлайнами.

Що далі та як визначити наступні кроки?

Процес навчання безперервний, ми вчимося все життя. І після кола рефлексії та оцінки отриманого досвіду логічно подумати про свої наступні дії. Дайте відповіді на ці питання та складіть дорожню карту розвитку:

  • Які мої пріоритети наразі? Що з усього бажаного є першочерговим?
  • Який ширший контекст? Які тренди зараз є у суспільстві з моєї теми? Яка потреба зараз є? Які знання та навички зараз актуальні?
  • Яка моя особиста мета? Яким/якою я хочу бути в проміжку 2–5 років? Що я можу для цього зробити найближчим часом? Які терміни є реалістичними?
  • Хто мені може в цьому допомогти? Як і з ким я можу досягнути своєї мети?
  • Які ризики можуть стати на заваді в досягненні моєї мети?

На додачу до платформи «Навзаєм» уже зовсім скоро вийде вебзастосунок у форматі Tinder для креативників. З потенційними співрозмовниками можна буде «заметчитися» у кілька кліків за допомогою пошуку по компетенціях.

Сподіваємося, ці прості кроки допоможуть вам отримувати задоволення та користь від спілкування.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті