Партнер для бізнесу: знайти і зміцнити власну компанію

Партнер для бізнесу: знайти і зміцнити власну компанію

Реальні кейси бізнес-спільноти Board

Партнер для бізнесу: знайти і зміцнити власну компанію
Фото: pixabay

Знайти партнера у свій бізнес замість його закриття, піти в нову нішу й заснувати стартап, наважитися на власну справу 一 у цих ситуаціях підприємці частіше обирають партнерство, аніж іти самостійно. Чому? Щоб розділити відповідальність та ризики, посилити свою експертність навичками партнера? Як обрати партнера та які питання слід собі поставити, перш ніж створити бізнес з іншою людиною, розповіли Mind учасники та партнери міжнародної бізнес-спільноти Board. 


Партнер для бізнесу: знайти і зміцнити власну компанію

Оксана Мельникович,
співзасновниця брендів краси та здоров’я MOLA, SABEL і NAVITA, партнерка бізнес-спільноти Board на Західній Україні (Івано-Франківськ) в партнерському бізнесі 16 років.

Попри скептичні висловлювання щодо жіночого підприємництва, вона зі своєю партнеркою Олександрою Палько 13 років випускали глянцевий журнал на Західній Україні, удвох закривали та продавали невдалі бізнеси й навіть ділили порівну мінус в 1 млн грн.

«У партнерстві засновники перевіряються не тільки на успіх, а й в найскладніших історіях при значних втратах. Нас це згуртувало й навіть спровокувало вигадувати нові рішення. Цей досвід дозволив не тільки не зупинитися, а вже як 3 роки вибудовувати нову компанію з трьома брендами», 一 відверто ділиться Оксана Мельникович.


Читайте також: Як український бізнес готується до відновлення після війни

Партнер для бізнесу: знайти і зміцнити власну компанію

Один із засновників бізнес-спільноти Board Петро Синєгуб перед тим, як піти в партнерство разом з Андрієм Длігачем в нове бізнес-ком’юніті, перш за все спирався на цінності майбутнього партнера.

«Андрій є людиною, яка завжди готова допомогти, коли хтось цього потребує. Але ще він – професіонал у стратегії та маркетингу, футуролог, лідер думок і доктор економічних наук. Я бачив, що Андрій може посилити розвиток і підвищити ефективність роботи нашої майбутньої бізнес-спільноти, – згадує Петро про момент ухвалення рішення стати партнером нового напрямку. –Та коли ми почали співпрацю, зрозуміли, що нам потрібен третій партнер, який візьме на себе функції управлінця. І до себе в засновники й на позицію СЕО ми запросили нашу подругу по спорту Ірину Бєрющеву, яку ми обидва знали й також поділяли її цінності».


Читайте також: Перевірка на чесність: три кейси боротьби з фінансовим шахрайством під час війни

Які питання слід собі поставити перед пропозицією партнерства

Партнер для бізнесу: знайти і зміцнити власну компанію

На думку одного з учасників Board Сергія Середи, власника мережі розважальних центрів Factoria, є 5 питань, які підсвітять наявні причини бажання мати бізнес з іншою людиною:

  • Чи посилить вас та вашу компанію партнерство, чи навпаки послабить?
  • Кого або що ви бачите в потенційному партнері – гроші, зв’язки, виконавця ваших ідей, просто класного хлопця/дівчину? Як ви цим можете скористатися?
  • Як повівся потенційний партнер стосовно вас в критичній ситуації або ви стосовно нього? Наприклад, з початком війни.
  • Чи готові ви мінятися, адаптуватися до поведінки партнера, щоб через деякий час він не дратував вас, а ви його? Дуже складно вести справи з тим, хто постійно дратує, бо на це йде багато енергії.
  • Чи готові ви рахуватися не тільки зі своїми інтересами, а й з інтересами партнера?

Партнерство – це не перетягування каната. «Якщо відповіді позитивні: ви готові до партнерства. Якщо зустрічаються негативні відповіді, продовжуйте пошуки або будуйте бізнес самотужки, не порушуючи балансу. Швидше за все, у вас це не так уж і погано виходить», – підбиває підсумки Сергій.


Читайте також: Знайти фінансування: гранти для розвитку бізнесу допоможуть

Партнер для бізнесу: знайти і зміцнити власну компанію

Кирило Нагорний, помічник Моні в маркетинговому бюро Monya Gets, Chief Marketing and Growth Officer in 727.ventures та партнер «Board Харків» і «Board Будапешт», звертає увагу на три головні питання в партнерських відносинах.

– Якщо ваше партнерство не ситуативне, а ви плануєте свій бізнес розвивати в дуеті довгостроково, то 100% потрібно себе спитати: чи комфортно вам із цією людиною? І комфорт – це не в сенсі, що все відбувається завжди рівно. Це про можливість прогнозувати поведінку людини: і коли справи йдуть добре, і коли виникають кризові ситуації.

Друге питання: які є ресурси в цієї людини та сильні сторони? Часові, фінансові, компетентні, соціальні. Бо в партнерстві 1+1 має дорівнювати 3, і воно має бути таким, щоб було легше йти до мети. Можна мати декілька партнерств із різними ролями, але приходити один одному на допомогу, коли потрібно. Страхувати свою зону відповідальності – це надважливо.

І третє: чи готові ви бути в постійному діалозі? Партнерство – це нескінченне навчання і думки один про одного. І якщо ви не зовсім збігаєтеся в цінностях – воно триватиме недовго. Та якщо у вас до майбутнього партнера не 3, а 103 питання, це також ок перед прийняттям такого важливого рішення.


Що варто робити на старті партнерських відносин для зменшення помилок

Правильно підібрати партнера. У партнерстві найважливіше – вміння домовитися. Це і грамотно комунікувати, і вміти не лише слухати, а й чути, вміти йти на компроміс. Тоді партнерство може бути ефективним і довготривалим.

На думку Оксани Мельникович, перш за все треба відчути людину. Вона радить працювати зі знайомою людиною, але без родинних чи занадто дружніх зв'язків. Бо коли відбуваються кризові моменти в бізнесі, виникають радикально різні бачення і знайти спільне рішення без емоцій складно. Плюс наявність відмінностей в експертизі та рисах характеру тільки зміцнює бізнес.

«Моя сильна компетенція – це бізнес та продажі. Саша є медиком, вона затверджує формули, шукає технологів, заводи для виробництва. Ми доповнюємо одна одну вже 16 років. Коли наші думки трішки різняться, ми звертаємося до експертів (з маркетингу, фінансів, медіаторів до страт-сесій). Бо третя сторона як консультант може підсвітити, на що треба звернути увагу та куди рухатись далі. Я бачу велику цінність в партнерстві, – коментує свою історію Оксана Мельникович. – А ще важливу роль відіграє спільне бачення розвитку бізнесу і себе як експертів. Ми разом ходимо на різні події, вчимося, і ці знання обов’язково втілюємо у своєму бізнесі».

За досвідом Петра Синєгуба, партнер насамперед має перебувати в вашій системі цінностей. Визначити це допомагає особисте відкрите спілкування з багатою кількістю запитань, пов'язаних зі минулим, з планами на майбутнє, з поглядами на життя і переконаннями. Часом можна навіть задати якісь кейси, відповідь на які допоможе зрозуміти, як розмірковує людина.



«Всередині Board у мене вже понад 5 партнерів-підприємців, з якими я почав нові бізнеси. У спільноту потрапляють люди зі схожими цінностями, що значно підвищує шанси знайти собі «свою» людину. Але це не означає, що кожен учасник може запартнеритися з іншим, але зробити це тут точно легше, – ділиться своїм досвідом пошуку Петро Синєгуб. – Я намагаюся шукати партнерів, експертність яких відрізняється від моєї. Тих, хто доповнить проєкт і може приділяти йому багато часу».

З бізнес-партнерами спільноти Board – Андрієм Длігачем та Іриною Берющєвою – вони разом посилюють один одного. Якщо хтось з різних причин «випадає» з процесу, завжди можуть покластися на партнерів. Хтось із трьох підхопить певну зону відповідальності, інвестуючи свій час. Взаємопідтримка та можливість замінити один одного за потреби дають якісні результати в бізнесі.

Проговорити свої сильні сторони, поділити обов’язки та підписати партнерську угоду

«Ми зафіксували зони відповідальності, розписали обов'язки, скільки часу готові інвестувати в Board, за якими принципами будемо розвивати спільноту. Вказали наші цінності й місію, стратегію розвитку на найближчі 1–3–5 років. Розписали алгоритм виходу з партнерства», – розповідає Петро Синєгуб.

«У новому договорі партнерства ми прописуємо, за ким буде останнє слово за певними напрямами (виробництво, продажі, фінанси, персонал). Покрокові дії у форс-мажорних ситуаціях (враховуючи фактор війни), власність ТМ та інше», – розповідає Оксана Мельникович.

Вона після 16-річного партнерського ведення бізнесу також радить не боятися брати окрему людину на керівну посаду. І керувати цією людиною замість всієї компанії.

Спочатку нехай це буде сильний менеджер і персональний помічник, який може закрити масу операційних питань: від пошуку офісу до підбору персоналу на першому етапі. «Будьте готові до постійної роботи з мисленням, що ви ділитеся з людьми своїм прибутком, але натомість маєте більше вільного часу на інші завдання і в результаті швидше зростаєте».

Фундаментально та відверто прораховуйте, скільки ви хочете заробляти в бізнесі

Оксана Мельникович: «У всіх партнерів фінансові очікування повинні бути на одному рівні. І якщо є амбіційні плани виходу з брендами на весь світ, то це має рухати всіх засновників вперед. Cash Flow, PNL, баланс, фінансова модель на рік мають стати вашою базовою лексикою на початку партнерського бізнесу. Варто планувати час на стратегію компанії з досягнення мети».

Звісно, що стратегія ведення партнерського бізнесу в кожного підприємця унікальна. І тільки на власному досвіді можна побудувати той тип співпраці, який підходить саме вам і вашому напряму бізнесу. Але можна уникнути деяких непорозумінь у майбутньому, спираючись на досвід тих, хто в партнерстві вже багато років. Кожному, хто цікавиться темою партнерства, радимо також прочитати книжку одного із засновників міжнародної спільноти Board Петра Синєгуба «ProПартнерство».

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло