Бізнес-освіта: як розвивати потенціал нового покоління лідерів

Бізнес-освіта: як розвивати потенціал нового покоління лідерів

Чому школи бізнесу повинні озброювати студентів правильними навичками, необхідними для процвітання

Цей матеріал також доступний російською
Бізнес-освіта: як розвивати потенціал нового покоління лідерів

Найбільшою загрозою для зростання бізнесу в Україні другий рік поспіль лишається ризик, пов’язаний із браком кваліфікованих кадрів. Такої думки дотримуються 29% керівників компаній, які взяли участь у другому щорічному дослідженні KPMG в Україні 2019 СEO Outlook.

Основною стратегією адаптації до майбутнього для багатьох компаній стала модернізація робочої сили, вважають 52% керівників компаній в Україні та 36% у світі. 44% керівників у світі планують підвищити кваліфікацію понад половини своїх працівників. Проте наразі більша частина інвестицій припадає на технології, лише 32% керівників у світі інвестують у робочу силу. В Україні інвестують у придбання нових технологій лише 43% підприємців, у розвиток умінь і можливостей персоналу – 57%.

Яким же має бути персонал у сучасній компанії, Mind пропонує дізнатись із допису менеджера департаменту сприяння кар'єрі та випускникам, центру для студентів із Близького Сходу в Манчестерському університеті Єлєни Аґараґімової на Gulfnews/education.

Матеріал підготовлений в партнерстві з бюро перекладів «Профпереклад».

Оскільки технологічний прогрес дедалі поширюється, перебираючи на себе значну частину робочих місць у всіх сферах зайнятості, студенти повинні розвивати інші навички, які неможливо замінити технологіями, принаймні не найближчим часом.

За даними інтернет-ресурсу LinkedIn Learning, серед найбільш запитуваних роботодавцями комунікативних навичок – критичне мислення, емоційний та міжкультурний інтелект, здатність до командної роботи й співпраці та спроможність пристосовуватися до змін.

Емпіричне навчання, або навчання через досвід, може допомогти студентам практикувати й розвивати ці критичні для кар'єри навички на майбутнє.

Емпіричне навчання

Наприклад, у Манчестерському університеті ми дотримуємося прагматичного манчестерського методу – сюди ми включаємо вивчення ситуаційних завдань, реальні проекти компаній, групові проекти, що сприяють співпраці та кооперації. Цей підхід позначається також на розвитку навичок, запитуваних роботодавцями.

До послуг сприяння кар'єрі, що надаються університетом, входять також навчання комунікативним навичкам, можливості для розвитку ділових зв'язків та серії зустрічей із запрошеними доповідачами – усе це надалі розвиває навички особистої ефективності студентів та розширює мережу їх професійних контактів.

Інший спосіб залучити студентів – через їхню допомогу спільноті. Соціальна відповідальність є важливою частиною загальної місії та високою стратегічною метою університету. Це ще спосіб для розвитку комунікативних навичок: надання підтримки одне одному, а також ширшій спільноті у своїх регіонах.

Розвиток лідерства є частиною ролі бізнес-школи, яка надає інструменти й техніки, допомагає проявитися особистому природному стилю студентів, а також пропонує спеціальні програми, де це є основним предметом. Школи бізнесу допомагають студентам розвивати впевненість і компетенції, особисті якості, необхідні для того, щоб вести інших, і деякому рівню лідерства – усі ці якості потрібні на кожному рівні у кожній організації, а отже, це стосується кожного, хто працює у бізнесі.

Як зробити школи бізнесу більш відповідними вимогам часу

Варто додати, що бізнес-школи можуть допомогти студентам виявити й випробувати їхні власні таланти й потенціал. Тепер бізнес-школи більше вкладають у коучинг, наставництво й надання своїм студентам можливостей для створення мережі соціальних та ділових контактів.

Бізнес-освіта: як потрібно розвивати потенціал нового покоління лідерів

Усе це сприяє подальшому розвитку комунікативних навичок студентів, розширює їхні мережі контактів і надає можливості для їх зростання та об'єднання. Я не бачу жодних значних протиріч, які б завадили школам бізнесу розвивати лідерів бізнесу; навпаки, школи бізнесу відіграють позитивну роль у розвитку лідерських навичок студентів.

Нагадаємо: у дослідженні 2019 CEO Outlook в Україні взяли участь понад 130 керівників українських компаній, які працюють  у таких секторах, як управління активами, автомобільна галузь, банківська справа, роздрібна торгівля, енергетика, інфраструктура, страхування, фармацевтика, виробництво та технології. 81 керівник представляє компанії̈, які мають дохід до 8 млн євро; 18 – від 8 млн до 40 млн євро; і 31 – понад 40 млн євро. Дослідження проводилося в Україні з 15 березня по 30 травня 2019 року.

Матеріал підготовлений в партнерстві з бюро перекладів «Профпереклад».

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті