«Vodafone Україна» в цифрах: чи збирається оператор підвищувати тарифи

«Vodafone Україна» в цифрах: чи збирається оператор підвищувати тарифи

Топ-менеджери компанії – про те, як заощадити 1-2 млрд грн на запуск 4G у 900 Мгц, і вплив карантину на доходи роздрібної мережі

Цей матеріал також доступний російською

Український ринок зв'язку завершив 2019 рік з оборотом у 73 млрд грн. Яку частку в цьому «пирозі» займає «Vodafone Україна»? Наскільки зросли або зменшилися фінансові показники оператора за минулий рік? Чи збирається компанія «різати» інвестиції в 2020-му? Про це та багато іншого журналістам розповіли топи «Vodafone Україна» на прес-конференції в онлайн-форматі. Mind вибрав найцікавіші цифри, факти і цитати.

«Vodafone Україна» в цифрах: чи збирається оператор підвищувати тарифи

Гендиректор «Vodafone Україна» Ольга Устинова, директор з маркетингу Андрій Отрощенко та PR-директор Вікторія Рубан

15,983 млрд грн

Такою є виручка оператора за минулий рік. Вона зросла на 25% порівняно з 2018-м. Ключовою причиною збільшення доходів у «Vodafone Україна» вважають підвищення кількості користувачів інтернет-тарифів і зростання споживання послуг із передачі даних.

У середньому за результатами року дата-клієнт оператора використовував 4,2 ГБ трафіку на місяць. В результаті інтернет-доходи компанії збільшилися на 52%.

8,325 млрд грн

Це OIBDA (операційний дохід до вирахування амортизації основних засобів і нематеріальних активів) «Vodafone Україна». За рік показник зріс на 21%.

2,539 млрд грн

До такого рівня збільшився чистий прибуток компанії за минулий рік. Зростання – на 45% порівняно з 2018-м

19,7 млн

Стільки абонентів у оператора за підсумками 2019 року. У ІІІ кварталі минулого року абонбаза компанії була трохи більшою: 19,8 млн.

11,954 млн

Це кількість абонентів, які користувалися 3G і 4G-інтернетом оператора, за підсумками IV кварталу 2019 року.

62,6 грн

Такий ARPU «Vodafone Україна» за підсумками року. Цей показник знизився: в ІІІ кварталі 2019 року середній чек досягав 68,2 грн.

0%

Це – офіційний рівень підвищення тарифів оператора з початку 2020 року. «Розуміємо, що сьогодні непроста ситуація, і ми повинні нести своє соціальне навантаження, незважаючи на необхідність інвестицій в LTE. Поки можу сказати, що будемо підходити дуже відповідально до соціальних тарифів і точно не станемо їх чіпати під час карантину», – запевнила генеральний директор «Vodafone Україна» Ольга Устинова.

3,788 млрд грн

Це капітальні інвестиції за 2019 рік. Усього за останні п'ять років компанія вклала в розвиток 25,4 млрд грн.

За словами Ольги Устинової, в 2020 році компанія намагатиметься істотно не «обрізати» інвестпрограму. «Поки ми не розуміємо глибини кризи та карантину, не знаємо, як закінчиться історія з підтримкою МВФ. Тому у нас є кілька сценаріїв інвестування. Поки можу сказати, що вкладення не будуть в рази меншими, ніж у 2019 році», – пояснила топ-менеджерка.

І уточнила: на початку пандемії оператор переглянув пріоритети. Ключовими залишилися два напрямки. Перший: продовження будівництва 4G-мережі. «У нас є зобов'язання щодо покриття LTE. Вони вимагають істотних інвестицій. Загальний обсяг вкладень в 4G в діапазоні 900 МГц залежить від того, чи включать розум усі три оператора і домовляться про шеринг мережі (спільне використання інфраструктури. – Mind). Тому що на дорогах і в маленьких населених пунктах бізнес-кейс не окупиться. Немає сенсу кожному оператору ставити окрему базову станцію в селі, де проживає 500-600 осіб», – підкреслила Ольга Устинова.

На її думку, за рахунок шерингу кожен оператор зможе заощадити 1-2 млрд грн. «Але це верхнерівневий розрахунок: економія залежить від відсотка мережі, який буде в спільному використанні», – уточнює Устинова. Якщо оператори самостійно будуватимуть мережу, кожному гравцеві доведеться викласти по 4-5 млрд грн.

«Ми вже давно практикуємо з іншими операторами пасивний шеринг. А спільне використання частот, на жаль, зможемо запустити лише після прийняття парламентом відповідного законопроекту», – уточнила Ольга Устинова.

Другий пріоритет, який не залишиться без інвестицій в 2020 році, – все діджитал-проекти оператора. «Розуміємо, що після пандемії світ вже не буде таким як раніше. У ці два напрямки інвестуватимемо без скорочення. Всі інші проекти та побажання поки заморозили», – пояснила топ-менеджерка.

7246

Стільки базових станцій, що підтримують 4G, у компанії за підсумками 2019 року. Протягом минулого року їхня кількість зросла більш ніж удвічі. Зв'язком четвертого покоління вже покриті 5006 населених пунктів або 71% населення. 86% українців можуть користуватися 3G-зв'язком оператора.

Понад 5 млн

Це кількість завантажень додатка My Vodafone. За словами директора з маркетингу «Vodafone Україна» Андрія Отрощенка, число активних користувачів програми за останній рік зросло на 65%. Ним користується кожен третій власник смартфона в мережі оператора. Кількість поповнень рахунку через додаток збільшилася в 2,5 рази.

0 млн євро

Це боргові зобов'язання компанії за підсумками 2019-го. Нагадаємо, в 2017 році оператор позичив 90 млн євро у міжнародних інвестиційних фондів для участі в 4G-тендері та будівництва мережі. «У 2019 ми їх повністю погасили. До кінця року у нас вже не було зовнішніх боргів. Вони «прийшли» після випуску єврооблігацій у лютому цього року», – повідомила фінансова директорка «Vodafone Україна» Наталія Шевченко. Тоді компанія розмістила євробонди на $500 млн під 6,2% річних.

629

Стільки оффлайн-магазинів у роздрібній мережі оператора. З них 249 власних точок і 380 дилерських. Минулого року їхня виручка досягла $36,9 млн.

Цьогоріч – під час карантину – не втекли на «канікули» лише 90 власних магазинів. «Для нас найцінніше – наші співробітники. Спочатку залишили працюючими тільки 30 точок, через які обслуговувалася максимальна кількість клієнтів. Коли закупили маски, санітайзери й окуляри, проаналізували запит від абонентів, – відкрили ще близько 60 магазинів. Відштовхувалися від географії: дивилися, щоб у населених пунктах були точки, куди абоненти могли звернутися», – пояснює Ольга Устинова.

У дилерській мережі працюючими під час карантину залишилися близько 300 магазинів. «Ми надали їм рекомендації. Але оскільки це їхній бізнес, запропонували їм самостійно прийняти рішення. При цьому співробітники дилерських магазинів також повинні бути у максимальній безпеці: обов'язкові маски, санітайзери, окуляри. Без цього заборонено працювати в магазинах як наших, так і дилерських», – розповіла СЕО компанії.

Як вплине пандемія на доходи цієї ніші, в компанії поки не беруться прогнозувати. «Дуже багато невідомих. Якщо карантин триватиме до 12-15 травня, то в доходах і маржі ми вийдемо в плюс рік до року. Якщо ж карантин розтягнеться на все літо – зараз складно оцінювати наслідки. Втім, Україна – сильна з точки зору виживання під час криз. Ми вже подужали не одну кризу. І ми витриваліші, ніж думаємо. Тож маємо впоратися і з новою перешкодою», – обнадіює Устинова.

63 млн грн

Стільки коштів компанія скерувала на допомогу в боротьбі з коронавірусом. З них 33 млн грн – пряма фінансова допомога медикам, клінікам і т.п. У 30 млн грн оцінені безкоштовні послуги і сервіси для абонентів і держорганів, які вже надано. «Список ініціатив постійно оновлюється», – уточнив Андрій Отрощенко. Детальніше про те, як мобільні оператори допомагають країні вистояти, Mind писав раніше.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті