Захворіло у світі
42,237,160
Померло у світі
1,144,682
Вилікувалось у світі
28,568,009
Захворіло в Україні
337,410
Померло в Україні
6,289
Вилікувалось в Україні
139,755
Впливовий бізнес, або Півсотні інструментів для стовідсоткового успіху

Впливовий бізнес, або Півсотні інструментів для стовідсоткового успіху

І що тут може підказати книжка «Успішний керівник. 50 перевірених інструментів на кожен день»

Цей матеріал також доступний російською
Впливовий бізнес, або Півсотні інструментів для стовідсоткового успіху
Фото: blog.kniga.biz.ua

«Я успішний, я дуже успішний керівник!» – можете скільки завгодно бурмотіти цю поширену психологічну мантру, візуалізуючи себе ледь не з ангельськими крилами за плечима, але врешті-решт нічого, окрім зрозумілого переляку співробітників, досягнути не вдасться. І так відбуватиметься доти, доки не почнете діяти. Але ж діяти теж потрібно вміло та грамотно..

Бекґраунд. «Ця книжка за відчуттями нагадує контрастний душ, який то приємно заспокоює фактами, що твої менеджерські методи є правільними, то раптово бадьорить цінними інсайтами», – пишуть про цей твір у передмові. І десь так воно і є.

Автор – Євген Бондаренко (до речі, до книжки увійшли й певні параграфи інших авторів) присвятив 16 років своєї кар’єри роботі з людьми. «Обіймав керівні посади та очолював функції управління персоналом в таких компаніях, як «Інтерпайп» і ДТЕК. На момент виходу книжки є HRD Media Group Ukraine» – так представляють його в книжці.

А ще він має два дипломи MBA і одним із перших серед українських HR-лідерів почав розвивати ідею data-driven у роботі з персоналом. Запустив та кілька років керував Академією ДТЕК.

«Євген – досвідчений колекціонер кращих практик та інструментів у роботі з людьми», – пишуть про нього у відгуках, наголошуючи, що він ще й експерт світових компаній, зокрема й «зубрів» та «єдинорогів» Силіконової долини (правда, хто саме ці щасливчики, не уточнюється).

Що спонукало його до написання книжки? Власний негативний досвід. «Близько 15 років тому я обійняв свою першу керівну позицію. І мій перший керівний досвід був зовсім провальним. Після кількох місяців «ручного управління» своїм підрозділом я був виснажений, пригнічений і не розумів, що мені потрібно робити з командою».

Із цього й почалося вивчення різних інструментів та застосування їх у власній роботі. А ще – навчання інших в як тренер з питань менеджменту та бізнесу. Адже, як влучно написав автор в одному з розділів книжки, «коли ви щось пояснюєте іншим у процесі навчання, то й самі краще розумієте, й самі навчаєтесь».

Оригінальна назва: «Успешный руководитель. 50 проверенных инструментов на каждый день»

Видавництво: «Баланс. Бізнес.Букс»

Наклад: 1000 примірників

Сюжет. «Коли щоранку я прямую у свій офіс, мені здається, ніби я йду в Сікстинську капелу писати фрески», – цитує мільярдера Воррена Баффета автор книжки.

Тож як розгледіти Сікстинську капелу в себе на роботі, і що має бути зображене на фресках? Зрештою, не власні  ж понурі та безнадійні обличчя в якості «Створення світу», або ж, не дай Бог, сердите обличчя керівника замість фрески «Страшний суд».

Успіху в бізнесі годі досягнути без нових знань, вмінь та корисних навичок. І в книжці їх автор намагається систематизувати, пропонуючи корисні нотатки. Штрихи, так би мовити, до отих фресок.

Чому ми зазвичай починаємо нове життя з понеділка, з осені, з нового року, складаємо наполеонівські плани, а потім – раз –  і здулися? Бо наші мізки інстинктивно уникають складних завдань і багатозадачності. Як із цим впоратись? Присвячувати певний проміжок часу певним діям, наприклад,  «тиждень нетворкінгу», «тиждень малювання» тощо, і це допоможе мізкам випрацювати корисні звички.

«Якщо ви дійсно хочете впливати у вашій компанії на процес змін, вам треба добре розуміти, кого залучити на свій бік, хто вас і так підтримає, з ким можна домовитись, а хто, можливо, ніколи не простягне вам руки допомоги. Цей процес не можна пускати на самоплив, ним потрібно управляти», – радить автор та висловлює побажання намалювати кола впливу й берегти їх від чужого ока.

Важлива порада – керувати конфліктами, налаштувавшись на взаємодію в пошуку рішень та оберігати свої кордони й гідність опонента. «Ваша мета – навчитись сприймати конфлікт як можливість позитивної трансформації», – слушно наголошує автор.

«Навчися розповідати історії»! Без навичок сторітелінгу годі стати успішним керівником, і в книжці на цьому неодноразово роблять акцент, зазначаючи, що хороша історія складається з трьох компонентів: дії, емоції й висновку. До того ж усвідомлене управління історіями розвиває пам’ять та емоційний інтелект. Цікавий факт: в NASA на регулярній основі працюють сторітелери – експерти, які щодня відповідають за збір історій та передачу кращого досвіду.

Успіхові сприятиме й система оцінки співробітників. А щоб довкола не гуртувалися самі двієчники, треба, щоб люди розвивалися, розвиваючи при цьому й компанію. Для початку їм пропонують пройти SWOT та SWAN аналіз. І загалом рухатись у напрямку Peer Coaching  – досить нового HR-інструменту розвитку співробітників, суть якого – у взаємному розвитку колег. Включно з розвитком здоров’я, адже кожен інвестований у це долар принесе в підсумку півтора.

Інструментами розвитку у книжці називають і картки з одним простим словом «Дякую!», які треба розмістити у себе на столі на видному місці та вручати співробітникам. Для скептиків автор має власний переконливий досвід ефективності такого дійства. Загалом він ставить під сумнів лише фінансові інструменти мотивації, бо завжди на ринку може знайтися хтось, хто заплатить більше, тож і пропонує плести мотиваційне павутиння. Що це може бути? Зручне розташування офісу, кава й цукерки, можливість працювати із закордонними партнерами, колеги-професіонали, визнання, приємна атмосфера в колективі, зрештою, багато чого, треба лише напружитись і подумати.

Загалом автор радить керуватися простим правилом: якщо вам є кому сказати дякую – зробіть це, якщо нема – не робіть нічого. І пам’ятайте про інструмент SKS: Stop, Keep, Start. Тобто що з того, що я зараз роблю, мені варто припинити робити, а що варто продовжувати далі, і що слід почати робити з того, чого я не роблю сьогодні?

«Довкола нас повно можливостей. Але чи скористаємося ми ними на повну – залежить лише від нас», – резюмує автор. І хіба з цим посперечаєшся?

Вам сподобається, якщо: ви прагнете саморозвитку, але не знаєте, що для цього вам слід читати. У книжці представлений чудовий список літератури, який може допомогти забезпечити вам всебічну підготовку на шляху до мрії стати успішним керівником.

Загалом рекомендації в книжці переважно слушні й цікаві. А також багато чудових цитат та прикладів зі світу бізнесу, представлені сучасні тенденції у сфері управління й HR. Відчувається, що автор досить щиро ділиться тими знаннями, які має.

Вам не сподобається, якщо: ви не любите смайлики у книжних друкованих текстах, а тут їх дуже багато і відчувається індивідуалізований підхід автора до їхнього розташування.

«Замотивувати власним прикладом на зміни колег, підлеглих, рідних», – щиро закликає читачів Євген, навіть не замислюючись, що, можливо, їм цього й не треба. І це трохи нагадує піонерські часи, або ж суворі будні релігійних проповідників.

Багато в книжці й реклами Академії ДТЕК: ведемо здоровий спосіб життя, стали дружнішими, більше відгукуємось на прохання інших, стали краще один одного розуміти, менше хворіти. Тож хочеться за них просто порадіти.

Деякі поради також суперечливі. Наприклад, як схантити кращих фахівців. Автор пропонує новий прийом: замість того, аби розміщувати оголошення на джоб-сайтах та витрачати на це гроші, влаштувати вечірку й роздати по 2–3 зайвих запрошення співробітникам, аби вони привели на неї своїх друзів. Тож можна лише уявити ці цінні кадри, яких переманюватимуть під час вечірки!

Головна причина прочитати: «Коли ви збираєте сонячне проміння в пучок за допомогою збільшувального скла, у нього буде достатньо енергії, щоб щось підпалити. Використовуйте цей же принцип у житті. Зосередьте свою енергію на чомусь одному, і це допоможе вам досягнути успіху», – цитує автор відомого оратора та мільйонера Річарда Сент-Джона.

Навички та прийоми, про які йдеться у книжці «Успішний керівник. 50 перевірених інструментів на кожен день» цілком можуть стати такою енергією. І разом із вами у світі стане більше щасливих людей, адже, як не крути, більшу частину свого життя ми проводимо на роботі.

У тому ж дусі:

«Бути босом – легко. Бувай, неефективний менеджменте!» Брюс Тулґен

Визнаний у світі експерт з лідерства та управління, лауреат Пулітцерівської премії, лектор бізнесшколи Йєльського університету Брюс Тулґен написав цікаву й корисну книжку про успішний менеджмент, а отже, й успішного керівника.

Він розкриває багатовимірність такого поняття як керівництво, багатоаспектність  та мультиспрямування.

Книжка набагато полегшить життя як тим, хто вже є керівником, але часом почувається безпорадним, так і тим, хто приміряє на себе такі лаври. Тут визначено вектори, що за будь-яких обставин не стануть зайвими.


«Принцип 80/20. Секрет досягнення більшого за менших витрат» Річард Кох

Автор книги Річард Джон Кох – британський консультант з управління, інвестор венчурного капіталу, а також автор відомих у світі книжок з менеджменту, способу життя та маркетингу.

Ця книга стала стала класикою бізнеслітератури та світовим бестселером. Її твердження про те, що 80% досягнутого нами результату приносять лише 20% докладених зусиль, що 20% клієнтів приносять 80% доходів і що за 20% часу ми виконуємо 80% роботи широко цитують у світі. Цими твердженнями часто керуються у своїй роботі компанії, а також люди у своєму житті.

Книга допомагає структурувати картинку світу, на багато речей подивитись з іншого погляду, внести зміни та зробити свою діяльність ефективною й продуктивною.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті