Ігри зумерів: як геймерський бізнес підлаштовується під «смаки» нового покоління
Точка зору

Ігри зумерів: як геймерський бізнес підлаштовується під «смаки» нового покоління

І чому гонитва за грошима залишилася в минулому

Этот материал также доступен на русском
Ігри зумерів: як геймерський бізнес підлаштовується під «смаки» нового покоління
Фото: depositphotos.com

Покоління Z вступає в гру. Щоб ігровий бізнес успішно розвивався, оператори мають розуміти його унікальні особливості та швидко реагувати. Так вважають у США, і в цьому впевнені в Україні. Про особливості зіленіалів у США розмірковує Ліз Сівер, генеральний менеджер NeoPollard – провідного постачальника iLottery в Північній Америці у своїй колонці в галузевому виданні IGaming BusinessА на питання Mind про подібність і відмінності українського покоління Z від американської молоді та готовність своєї компанії до нового ігрового покоління відповів Сергій Бережний, Chief Product Officer Parimatch Tech.

Generation Z, вони ж зумери, вони ж зіленіали – покоління, чий рік народження припадає на інтервал з 1997 до 2010 року. Його унікальна риса в тому, що «технології майбутнього» для нього стали буденністю, невід'ємним елементом повсякденного життя. Ця риса і визначає перспективи і напрямок розвитку будь-якого технологічного бізнесу. Бізнес, який не врахує цей чинник при розробленні стратегії принаймні на 10 років, ризикує залишитися на узбіччі.

Але у високотехнологічних сегментах проблема стоїть ще гостріше. Напрямки для розвитку доведеться або вгадувати, або моделювати математично. Тому, щоб залишатися успішними, оператори повинні уважно стежити за аудиторією гравців, прогнозуючи, чого вони хочуть і чого від них очікувати. Оскільки зіленіали стають все більш помітними в ігровій сфері, оператори мають розуміти, що робить їх унікальними.

Ліз Сівер вбачає дві найпомітніші тенденції – це схильність покоління Z використовувати застосунки, а не браузер, а також соціальне використання ними ігор. Інакше кажучи, зіленіали з набагато більшою ймовірністю гратимуть онлайн у групах, що призведе до нової ери можливостей взаємодії. «Покоління Z приділяє пріоритетну увагу соціальним можливостям в ігровому процесі. Внутрішньоігрові події дозволяють друзям проводити час разом», – наголошує вона.

З нею згоден Сергій Бережний. «74% наших гравців грають із мобільних телефонів. Ми знаємо, що наша аудиторія мобільна, соціальна, стежимо за контекстом їхнього життя і розглядаємо їхню поведінку за межами ставок. Ми впроваджуємо соціалізацію, гейміфікацію, будуємо партнерства з іншими бізнесами заради якості у всіх сервісах розваг». Він зазначає, що покоління Z в Україні дуже схоже на своїх однолітків в інших країнах, адже соціальні тренди вже давно стали глобальними. «Саме дотримання глобальних трендів замість локальних і відрізняє покоління Z», – вважає CPO Parimatch Tech.

Цей елемент соціалізації спричинив помітні зміни в мотивації: попередні покоління гравців були мотивовані «великою перемогою». «По суті, це молоде покоління геймерів воліє працювати над низкою невеликих завдань та урізноманітнювати те, що становить виграшний досвід. Мотивація більше пов'язана з різними етапами шляху, а не із загальним результатом», – говорить Ліз Сівер, яка пропрацювала більшу частину своєї кар'єри в Microsoft.

Сергій Бережний теж зазначає цю особливість зумерів: «Загалом покоління Z менше тяжіє до збагачення, ніж попередні покоління. Для них важливіші досвід, почуття та емоції. Мотивація на «великий куш» залишилася в минулому. Зумери вміють рахувати і розуміють математику гри. Вони приходять за емоціями, і ми робимо акцент саме на них».

Зміна пріоритетів особливо помітна в іграх з миттєвим виграшем, де покоління Z віддає перевагу меншим, але практичнішим виграшам, вважає Ліз Сівер. Але CPO Parimatch Tech бачить цей тренд трохи інакше: «Стала домінувати швидкість. Ставки не на «хто виграє чемпіонат», а «хто заб'є в найближчі п'ять хвилин». Ці ринки трохи більше прогнозовані, тому великих виграшів і програшів там немає. Мені здається, що саме бажання швидких, нехай і невеликих результатів, стало причиною того, що знизився ризик».

Обидва спікери наголошують ще на одному тренді, який є суттєвим для майбутнього ігор: покоління Z йде від лінійного досвіду та прагне до занурення, вважаючи за краще «всепоглинальний контент», який залучає гравців не лише до гри.

Зіленіали, що дивляться, як геймери записують свій ігровий досвід і публікують повідомлення на YouTube і TikTok, створюють нову хвилю захопливого, всепоглинального контенту й підвищеного інтересу, заснованого на контрактах з впливовими особами та спонсорстві. Це розширює вплив ігор далеко за межі самої гри і відгукується в повсякденному житті користувачів, пропонуючи додаткові рівні стимулів.

З огляду на це Parimatch Tech створює актуальні для покоління Z інновації та привабливий контент, який розвивається відповідно до мотивації споживачів. Зокрема, майданчики для обміну досвідом, які для нинішнього покоління формуються в ігровому контенті, а для зіленіалів – якраз в соціалізації та можливості проявити свої таланти.

«Ми дуже багато ставимо на цей тренд, впроваджуючи різноманітні механіки гейміфікації в наш користувальницький досвід. На одному з івентів ми запускали для користувачів спортивну RPG-гру всередині програми, де вони билися проти монстрів за реальні призи. Інтеграція ігор та інших розваг з основним бізнесом – запорука хороших і різноманітних емоцій. Ми не можемо поміняти core business, але можемо його сильно різноманітити завдяки такій тактиці», – говорить Сергій Бережний.

Оскільки тенденції розвиваються стрімко, велика частина зусиль витрачається на те, щоб не відставати. Будь-які зміни створюють як можливості, так і ризики. З огляду на це Ліз Сівер наголошує: «Оператори найбільше ризикують упущеною можливістю. Ми повинні впроваджувати постійні інновації, щоб залишатися актуальними для покоління Z. Оцінка поточних тенденцій із використанням аналітичних даних означає, проте, рішучий крок у бік довіри».

Водночас Parimatch Tech не драматизує ситуацію. «Зіленіалам притаманна дивовижна риса – підвищена соціальна відповідальність. Чим більш відповідальними є бізнес і бренд, тим цікавіше до нього долучитися. Ми створюємо різні умови для цього у всіх спектрах діяльності. Це підтримка та просування спорту від бренду Parimatch у всіх країнах, де ми оперуємо. Це соціальні та благодійні проєкти від Parimatch Foundation. Це технологічні проєкти і хакатони від Parimatch Tech. Це багато іншого, що не увійшло до переліку», – говорить Сергій Бережний. І ця стратегія, яка повністю відповідає культурі та внутрішнім цінностям компанії, реалізується не перший рік. Мабуть, тому Parimatch Tech не бачить особливих ризиків у зміні поколінь на ігровому майданчику.

Матеріал рубрики «Точка зору» є відображенням особистої думки автора й може не збігатися з точкою зору редакції Mind. Він не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Ініціатива публікації, як правило, надходить з боку автора.

Редакція не несе відповідальності за достовірність і тлумачення наведеної інформації та виконує винятково роль носія. Матеріали в рубриці «Точка зору» можуть бути опубліковані як на комерційній, так і на безоплатній основі.

Основна вимога – суспільна значущість теми та відкрита публічна позиція автора.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті