БРСМ створила Благодійний Фонд і закликала своїх клієнтів поділитися знижками на користь ЗСУ
Новини компаній

БРСМ створила Благодійний Фонд і закликала своїх клієнтів поділитися знижками на користь ЗСУ

Перша мета Фонду – зібрати кошти на зимовий одяг для бійців

БРСМ створила Благодійний Фонд і закликала своїх клієнтів поділитися знижками на користь ЗСУ

Три тижні тому за ініціативою власника ТМ «БРСМ-Нафта»  Андрія Біби  було створено однойменний Благодійний Фонд «БРСМ», що пропонує клієнтам паливної мережі допомогти «знищити ворога в один клік» – тобто, зайти в мобільний додаток і пожертвувати у Фонд частину своєї знижки на пальне.

Як і всі українські бізнеси, за час війни компанія пережила немало потрясінь. Був кадровий голод перших місяців, коли нікому було сісти за кермо бензо- та газовозу, щоб доставити пальне в регіони, де велися бої, і забезпечити транспорт ЗСУ та тих, хто хотів евакуюватися. Був голод на пальне, коли нічим було заправляти клієнтів через те, що звичні канали постачання перестали існувати, а нові не були налагоджені. Була й втрата 14 автозаправних комплексів на місцях бойових дій та окупованих територіях, де вороги розграбували та знищили все. Але компанія продовжувала свою справу. З перших днів почала безкоштовно забезпечувати ЗСУ, транспорт критичної інфраструктури та волонтерів паливом, ухвалила рішення зберегти усі робочі місця, кардинально змінила модель бізнесу і навіть почала відбудовувати зруйновані АЗК (автозаправні комплекси) у звільнених від окупантів містах.

За 8 місяців 2022 року кількість співробітників компанії зменшилася на 300 осіб – з 6700 до 6400. За цей час 291 працівник вступив до ЗСУ, 27 – до ТРО. Четверо загинуло, 15 поранені. На даний момент у компанії відкрито 56 вакансій

«БРСМ вистояла головним чином завдяки власнику та командній роботі топ-менджменту, – говорить Олександр Мельничук, директор зі стратегічного маркетингу мережі АЗК «БРСМ-Нафта». – Від перших днів ми занурилися у роботу: шукали і домовлялися з новими постачальниками, шукали нові шляхи транспортування, відправляли бензовози до Польщі, Румунії, Угорщини, Болгарії. Самі фонтанували енергією – і не давали можливості працівникам злякатися».

Олександр Мельничук розповів Mind, чим займається компанія впродовж семи місяців війни і чому ідея організувати Благодійний Фонд виникла тільки зараз.

– Чому ви вирішили створити фонд саме зараз – аж через сім місяців від початку війни? Зрештою, весь цей час ви допомагали армії пальним, то навіщо знадобилася нова структура?

– Так, компанія справді долучилася до допомоги армії з перших днів війни. Коли в перший же місяць після нападу більшість АЗК почала закриватися, ми намагалися утримати наші заправки, оскільки бачили, скільки людей хочуть виїхати, врятувати сім’ї, переміститися в більш безпечні місця. Ми не могли їх залишити сам на сам з цією проблемою, без пального. Ми прийняли рішення зберегти усі робочі місця і допомогли виїхати з гарячих місць своїм співробітникам, забезпечили їх роботою на нових місцях. Паралельно ми налагодили комунікацію з військовими частинами і намагалися бути корисними – безкоштовно заправляли машини військових та тероборони за погодженням з військовою адміністрацією цих міст. За сім місяців ми передали на потреби ЗСУ більше 603 000 літрів пального – майже на 27,5 млн грн, і це – не в межах державної програми, це наша особиста боротьба.

Разом з тим, весь цей час до нас постійно зверталися з проханнями допомоги різні військові частини, телефонували наші співробітники, які пішли на фронт і розповідали, чого не вистачає. Ми точково виконували ці прохання, але зрештою зрозуміли, що навіть будучи великим бізнесом, наразі балансуємо на межі нуля і навіть мінусу, а тому просто фізично не в змозі задовільнити усі потреби.

Ідея створити Фонд і закликати до спільних дій наших клієнтів виникла після того, як військові попросили зимове спорядження. Ми порахували його вартість – виявилося, що на 250 повних комплектів зимового одягу, враховуючи термобілизну, теплі штани, зручне тактичне взуття європейського військового зразку, кофту, куртку і шапку, потрібно близько 4,5 млн грн. Тому нам і спало на думку, що варто створити Фонд і залучити до справи армію наших клієнтів, яких по всій Україні більше 1,5 мільйона.

– Ви обрали цікаву механіку збору коштів – за рахунок знижок на пальне. Звідки взялася ідея?

– Ми розуміли, що, скоріш за все, наші клієнти, як і всі українці, наразі донатять у давно створені фонди, волонтерять і взагалі допомагають армії, чим можуть, а тому просити в них живі гроші – погана ідея. Тому запропонували не робити прямих внесків, а поділитися своєю персональною знижкою на пальне, яку вони отримують в нашій мережі за програмою лояльності для постійних клієнтів. Наразі 78% наших клієнтів користуються нашим мобільним додатком і на кожному літрі пального мають від 90 копійок до 2 гривень знижок, залежно від того, як часто і у яких обсягах заправляються. Два тижні тому ми додали у мобільний додаток можливість встановити відсоток знижки, який клієнт за власним бажанням може віддати на зимовий одяг для ЗСУ.

– Цей заклик – поділитися своєю знижкою – спрацював?

– Так. Від першого ж дня. Було багато позитивних відгуків, з яких стало зрозуміло, що люди готові допомагати. Деякі клієнти одразу ж встановили в персональному кабінеті 100% пожертви, хтось 50%, хтось 10%. Користувачі додатку можуть це змінювати і встановлювати на власний розсуд, яку частину знижки вони хочуть чи можуть віддати у Фонд на потреби ЗСУ.

– Яку суму вдалося зібрати за два тижні з початку роботу Фонду?

– Більше 60 тисяч гривень. За кількістю можна слідкувати онлайн на сайті Фонду, а наші клієнти можуть спостерігати за цим в реальному часі у своєму мобільному додатку.

– Звітувати за витрачені кошти теж будете на сайті?

– Так. Там будуть усі фотозвіти, закупівельні документи, – щоб люди могли бачити, на що витрачено гроші, що і в якого постачальника куплено, кому передано. Все має бути прозоро, щоб ні в кого не виникало зайвих запитань. На сайті, до речі, плануємо писати щомісяця і про трьох клієнтів, які пожертвували найбільше за місяць.

– Прогнози на збір коштів оптимістичні?

– Дуже! Ми ж бачимо, що кількість донатів росте щодня. Думаю, до зими встигнемо і зібрати, і купити усе необхідне.

– Чи сама компанія донатить Фонд?

– По-перше, наші працівники також долучаються до наповнення Фонду, по-друге, окремо компанія виділяє кошти на закупку необхідних речей для військових, і, звісно, ми продовжуємо безкоштовно постачати на фронт пальне.

– Коли буде зібрано суму, необхідну для купівлі зимового одягу, що далі робитиме Фонд?

– Працюватиме з подальшими запитами від військових. Їх багато, вистачить надовго.

– Тобто, ви створили повноцінну структуру з окремим штатом для вирішення цих питань?

– Безумовно. Наразі Благодійний Фонд – це окрема структура на базі нашої компанії. У ньому є люди, які займаються обробкою запитів, є тендерний комітет, який обдзвонює постачальників, перевіряє ціни, шукає найкращі варіанти. Вже зараз – збираємо на одяг, а паралельно надходить багато запитів на тепловізори, дрони, автівки.

– Ви не збираєтеся спеціалізуватися на чомусь одному, як це роблять інші фонди та компанії?

– Ні, запитів багато, варто за можливості закривати усі «шпарини» у постачанні.

– Що буде з Фондом по закінченню війни? Чи думали ви про те, чим він міг би займатися далі?

– Працюватиме далі, нам ще державу відбудовувати! Наступні етапи – реабілітація постраждалих, відновлення інфраструктури – це все проєкти, на які знадобляться гроші.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло