Україна в тренді: 10 найуспішніших вітчизняних кампаній на Kickstarter 2022 року
Лідери рейтингу залучили понад $1,372 млн

Цей дуже непростий для всіх нас рік став рекордним за кількістю кампаній на Кickstarter від українських підприємців. За підрахунками Mind, в 2022-му бекери платформи профінансували понад 60 проєктів з України (минулого року – 30). Наші команди не тільки промотували свої продукти, а й розповідали бекерам зі всього світу про жахіття війни та протистояння ЗСУ й бізнесу рашистській навалі. В підсумку здобули фінансування на понад $1,684 млн.
Mind промоніторив усі проєкти та обрав десятку фіналістів за обсягом отриманого фінансування. Раніше видання писало про українських лідерів Kickstarter 2021, 2020, 2019, 2018 та 2017 років.
10-те місце: Slider 3.0 та Тriangular ti Slider

Залучили: 22 714 євро
Запитували: 1000 євро
Кількість бекерів: 331
Стартова ціна: 39 євро
Звідки родом проєкт: Київ
Виробник: The Company Олександра Горгонтія
Це кишеньковий гаджет-антистрес. На думку розробників, користувач може позбавлятися нервової напруженості, рухаючи кнопкою. The Company вже чотири рази виводила на Kickstarter цей продукт, кожний раз – оновлену версію. Цього року команда провела дві кампанії: в травні бекерам запропонували Slider із мінітитановою кнопкою, у жовтні – трикутний титановий сиквел.
«Підтримайте Україну! Коли ви купуєте в українців – ви підтримуєте нас і нашу економіку. Ми розподіляємо абсолютну більшість фінансів у межах України. Кошти отримають невеликі фабрики та дизайнери, з якими ми працюємо при розробці та створенні продуктів, а також український національний поштовий оператор при доставці замовлень. Це допомагає нам не лише залишатися на плаву, а й відновлювати, ремонтувати та керувати нашим майбутнім», – з таким закликом звернулися розробники до бекерів.

Залучили: $32 473
Запитували: $17 000
Кількість бекерів: 373
Стартова ціна: $14
Звідки родом проєкт: Київ
Засновник: Святослав Пащук
Це гральні карти, присвячені ЗСУ. Вони створені відомим українським ілюстратором і режисером Святославом Пащуком, який працює в Pin Up. Цей стиль став популярним під час Першої світової війни. Тоді бійці вішали зображення привабливих сексуальних жінок на стіні. «Для воїнів вони були зображенням ідеальної красивої жінки і символізували тих, хто чекає на них вдома. Дівчата на моїх плакатах більш стримані та серйозні, бо представляють Збройні сили України. У цій колоді я вирішив поєднати стиль Pin Up з військовим стилем нинішньої української армії – однієї з найсильніших і найпередовіших армій Східної Європи. Мої героїні – жінки сучасної війни – суворі та невблаганні, тому намагався більше показати їхню силу та стриманість», – розповідав Святослав Пащук.
Ілюстратор ще з 2014 року допомагає нашим військовим. В Україні стала популярною його серія плакатів «Сепаратизм шкідливий для вашого здоров'я», що була випущена в 2015-му для збору коштів на підтримку армії. З 2018 по 2021 рік Святослав Пащук запустив на Kickstarter шість кампаній та залучив майже $160 000.
8-ме місце: Glory to Ukraine Tarot

Залучили: $35 008
Запитували: $4000
Кількість бекерів: 510
Стартова ціна: $32
Звідки родом проєкт: Запоріжжя
Виробник: Микола Тарадайко, власник видавництва «Пентаграм»
Микола Тарадайко стає рекордсменом року за кількістю кампаній на Кickstarter. В 2022-му підприємець вивів на платформу шість колод карт Таро: Reverse Scale, Granny's Postcards, Bloody Tears, Glory to Ukraine, La Commedia a Soggetto та Lovely Lenormand.
Кожна колода – у своїй стилістиці та присвячена окремій темі. Наприклад, Glory to Ukraine «народилася» в київських бомбосховищах у березні 2022 року. Її створили дві київські художниці − сестри Мішель і Ніколь Фельдман, відомі своїми муралами та графіті. «Ми хотіли показати світові нашу улюблену Україну такою, якою її бачимо. Колода торкається багатовікової історії, культури та традицій українського народу і, звичайно ж, розповідає про сьогодення, події та учасників визвольної війни. Ми продовжуємо жити, працювати і творити», – розповідав бекерам Микола Тарадайко.
Glory to Ukraine зібрала на Кickstarter $4687. Найбільший успіх ($14 242) мала Bloody Tears – готична колода Таро про графа Дракулу, горгулій, химер тощо.
7-ме місце: Fantasy Commander

Залучили: $35 341
Запитували: $9000
Кількість бекерів: 269
Стартова ціна: $49
Звідки родом проєкт: Київ
Засновник: Signum Games
Це фентезійна настільна гра з полімерними мініатюрами (розміром 20 мм). Розробники пропонують гравцям перенестися у світ Сігнум, де прославлені герої виводять свої армії фантастичних істот на поле бою та розв’язують там справжню війну.
Київська студія Signum Games вивела свою гру на Kickstarter дуже вчасно – за два дні до повномасштабного вторгнення. 24 лютого команда сповістила бекерів про початок дійсно справжньої війни та заспокоїла: «Продовжуємо працювати. Багато людей вклали свій час і зусилля в цей проект. Не збираємося дозволити йому піти пусто. Кошти на наш проект були зібрані за перші 38 хвилин кампанії, а до кінця дня ми досягли понад 300%». Протягом березня компанія продовжила сповіщати бекерів про перебіг подій.
У підсумку команда отримала 390% цільового фінансування. «Цей проєкт був, мабуть, найважчим для нас на тлі вторгнення росії в Україну, і ваша підтримка у такий важкий момент для нас дуже важлива! Підтримка, яку ми ніколи не забудемо! Stay safe and take care!», – підкреслили в Signum Games.
6-те місце: CLEAR SKIES Playing Cards

Залучили: $38 161
Запитували: $7000
Кількість бекерів: 596
Стартова ціна: $25
Звідки родом проєкт: Київ
Виробник: New Dawn Decks
Це дизайнерські гральні карти, також присвячені боротьбі українців з російськими терористами. «Кожна карта – полотно, що дарує емоції. Вони сповнені найкращих побажань людям, які борються за свою свободу. На одній із карт – золоте дерево, частково спалене, яке все ще сяє під світлом, що йде від всесвіту. Це зруйнована країна зі світлом і внутрішньою силою, яка випромінює надію», – пояснювали бекерам дизайнери.
Вони запустили кампанію ще в квітні. «Ця війна залишає відбиток на величезній кількості мешканців нашої планети, які з розпачем і розчаруванням спостерігають за абсолютним провалом політики та міжнародного правосуддя, не маючи можливості осягнути страждання такої кількості невинних людей. Особисті збитки непоправні, але потреб українського народу багато, і відбудова країни забере багато часу. Ось чому невелика робоча команда вирішила внести свою лепту та віддати шану всім, хто прагне миру, через колоду гральних карт – те, що ми вміємо робити найкраще. Невиправдані страждання і кровопролиття потрясають тих, хто бачить в Україні красиву і мирну країну, кинуту в цю нещадну війну. Проте сила, рішучість і стійкість українського народу освітлюють надією майбутнє країни та її подальшу відбудову», – ділилися своїми відчуттями дизайнери.
5-те місце: Ghost of Kyiv та AREA 51 v.2

Залучили: $87 241
Запитували: $10 000
Кількість бекерів: 1114
Стартова ціна: $15
Звідки родом проєкт: Київ
Виробник: 3rd Dominion
Це ще один «картковий» проект. Ця команда дизайнерів та виробників гральних карт цього року двічі виходила на Kickstarter. В березні вона вивела колоди «Привід Києва». На картах – елементи української символіки та стилізовані зображення льотчиків. Super joker – Президент України Володимир Зеленський. «Ми готові до виробництва. Головний ризик – війна. Упевнені, що вона закінчиться перемогою України», – тоді пояснювали бекерам дизайнери. За їхніми словами, виробництво колод знаходиться в Західній Україні – у досить безпечному місці. За необхідності підприємці готові змінити звичні маршрути доставки та надсилати посилки з Польщі.
Все пройшло рівно, 3rd Dominion залучила понад $64 000. Й в жовтні запустила другу кампанію. Цього разу бекерам пропонували колоди у військовій стилістиці з технозвірями та трансгуманоїдами – AREA 51 v.2, розроблені Енді Куровцем.
В 2020 та 2021 роках команда провела на Kickstarter чотири кампанії та заробила понад $90 000.
4-те місце: LeMat Magnetic Fixer

Залучили: $65 049
Запитували: $5000
Кількість бекерів: 611
Стартова ціна: $69
Звідки родом проєкт: Луцьк
Виробник: Voris Corp
Це шкіряний настільний килимок з водовідштовхувальним ефектом та бездротовою зарядкою пристроїв. На підставці розміщено органайзер для проводів і канцелярського приладдя. «Те, що робиться на столі, – робиться в голові». Іноді простий пошук зарядного пристрою для багатьох може стати «головним болем». Як розв'язати цю проблему? Просто. «Прощай, хаос, привіт, LeMat» – так переконували бекерів виробники килимка.
Минулого року луцька команда зібрала на Kickstarter $25 711 від 323 бекерів. Цього року влітку вийшла на платформу з оновленим продуктом. «Врахували попередні побажання бекерів та їхні ідеї й виготовили модернізований килимок. Команда намагалася зробити його максимально простим, але водночас збільшити його функціональність… Ми сімейний бренд. Усі вироби виготовляються вручну в нашій студії з гострим поглядом на красу, сенс і деталі», – пояснювали розробники.
3-те місце: Sherlock Holmes The Awakened

Залучили: $252 599
Запитували: $70 000
Кількість бекерів: 4876
Стартова ціна: $35
Звідки родом проєкт: Київ
Виробник: Frogwares
The Awakened – це віртуальна детективна пригодницька гра, яка «перетворює» гравця на юного Шерлока Холмса. Команда Frogwares взяла за основу свою гру 16-річної давнини та переробила її. «На додачу до низки візуальних та ігрових змін ми переписуємо історію, щоб вона стала прямим продовженням історії нашого юного Шерлока, занурюючись у ключові події в роки його становлення, які могли призвести до того, що він став неповноцінним і зламаним генієм, яким ми всі його так добре знаємо», – розповідали розробники.
Frogwares до моменту заснування в 2000 році випустила понад 20 ігор на базі Unreal Engine для ПК, PlayStation, Xbox і Switch. В компанії більше ніж 90 людей. Перший раз команда вийшла на Kickstarter в серпні цього року.
«Російське вторгнення поставило одне з найскладніших виробничих завдань, з якими ми коли-небудь стикалися. Для тих із нас, хто не служить в армії чи в організаціях, що надають гуманітарну допомогу, єдиний спосіб, яким ми можемо дати відсіч, – це продовжувати розвивати команду. Нашою найпотужнішою зброєю проти росіян зараз є можливість зберегти економіку... За звичайних обставин ми самі забезпечили б фінансування наступної гри за рахунок продажу попередніх продуктів. Але війна постійно кидає нові виклики, які щоразу вимагають від нас зупинитися, перегрупуватися та адаптуватися. Це потребує часу, зусиль і, у багатьох випадках, грошей, які зазвичай витрачаються на створення гри. Саме тому ми вирішили провести краудфандингову кампанію», – пояснювали розробники бекерам.
2-ге місце: 3D Wooden World та Quatro City

Залучили: $363 305
Запитували: $5000
Кількість бекерів: 2275
Стартова ціна: $69
Звідки родом проєкт: Ірпінь, Київська обл.
Виробники: Enjoy The Wood Ігоря та Марини Фостенко
Цього року Enjoy The Wood, яка створює дерев'яні 3D-карти світу та міст, запустила на Kickstarter дві кампанії. Перша стартувала в березні, коли Бородянка, Буча та Ірпінь – міста, де знаходилися виробничі потужності та офіси компанії, – ще були окуповані російськими терористами.
«Ніхто не планує війну, смерть чи перетворення на біженця. Але це сталося з нами та нашим народом. Наш Президент закликав усіх виробників до дії: «Кожен з нас має працювати на Україну та нашу перемогу. Зараз нам потрібно відновити виробництво скрізь, де це можливо». Наші виробничі потужності та офіси нині не пошкоджені. Якщо так і буде, то згодом ми повернемось і відновимо роботу на нашому виробництві. Але навіть якщо цього не станеться, ми готові перезапуститись на новому місці в Західній Україні та заново налагодити всі наші процеси. Ми вже знайшли місце для виробництва та замовили частину обладнання», – так пояснювали підприємці стан справ бекерам. Та їм повірили – Enjoy The Wood зібрала $162 681 на дерев'яні 3D-карти.
Друга кампанія розпочалася в жовтні. Цього разу підприємці вивели новий незвичний продукт Quatro City – дерев’яну головоломку з детективним квестом. Й знову не прогадали – зібрали $200 624.
Загалом Ігор і Марина Фостенко вже провели на Kickstarter вісім кампаній: 2020 року залучили $220 736, 2019-го – $533 530, 2018-го– $157 365.
1-ше місце: 3D Printable Stuff for Gamers and Painters

Залучили: $440 222
Запитували: $1000
Кількість бекерів: 5833
Стартова ціна: $50
Звідки родом проєкт: Харків
Виробник: Solgood Creations Сергія Соболя та Калеба Гудсона
Лідером цього року стала кампанія зі збору грошей на продукти харчування для постраждалих від війни. «Я Сергій Соболь, український 3D-художник і дизайнер, живу в Харкові. Ми з моїм американським другом Калебом Гудсоном вирішили створити проєкт, щоб допомогти не лише моїй родині, друзям і родичам у цей важкий час, а й моїй волонтерській групі. Наша команда готує їжу та годує людей. Потреби в їжі великі», – так у квітні 2022-го стартувала ця кампанія на Кickstarter.
Натомість дизайнери запропонували бекерам цифрові продукти – понад 1000 файлів STL для друку 3D-мініатюр. Засновники Solgood Creations виставили на Kickstarter не лише свої розробки. «Багато творців щедро пожертвували власний продукт на нашу справу. Зібрана колекція – спільні зусилля різних художників та компаній з усього світу. Ці чудові творчі люди зібралися разом, щоб дати надію біженцям в Україні», – пояснював Сергій Соболь.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].