Глобальний лідер контейнерних перевезень MSC планує відновити сполучення до Одеського порту. Як усе функціонуватиме?
Mind Explains

Глобальний лідер контейнерних перевезень MSC планує відновити сполучення до Одеського порту. Як усе функціонуватиме?

Перший рейс очікується в середині червня

Глобальний лідер контейнерних перевезень MSC планує відновити сполучення до Одеського порту. Як усе функціонуватиме?
Фото: DR

Найбільша міжнародна контейнерна лінія MSC Mediterranean Shipping Co (Швейцарія) планує у червні 2024 року відновити регулярний фідерний сервіс до портів Великої Одеси. Як стало відомо Mind, плани перевізника було анонсовано в рамках Freight Forwarders Forum, проведеного Асоціацією міжнародних експедиторів України (АМЕУ) в Одесі минулого тижня.

Як буде побудовано роботу? Сервіс працюватиме з турецького порту Текірдаг до Одеського морського порту. Перший суднозахід заплановано на середину червня. Рейси прийматиме Контейнерний термінал Одеса (КТО).

Таким чином, MSC стала першою міжнародною контейнерною лінією, яка запланувала відновити сполучення до портів Великої Одеси після початку повномасштабного російського вторгнення в Україну.

Як раніше лінія працювала на українському ринку? До початку великої війни MSC пропонувала два фідерних сервіси до портів Великої Одеси. Судна обох сервісів приймали термінал КТО в Одеському порту й Чорноморський рибний порт. У 2019–2021 роках компанія посідала друге місце серед міжнародних контейнерних ліній за обсягом контейнерообігу в морських портах України після данського контейнерного перевізника Maersk. Протягом трьох останніх довоєнних років частка MSC на українському портовому ринку перевалки контейнерів перевищувала 15%.

Що являє собою термінал в Одесі? Термінал КТО в Одеському порту протягом багатьох років до повномасштабного вторгнення обробляв найбільший обсяг контейнерів серед контейнерних терміналів України з часткою ринку 35–40% у 2018–2021 роках. За підсумками останнього довоєнного року термінал збільшив контейнерообіг проти 2020 року на 5,1% – до 390 808 TEU.

Терміналом володіє найбільша термінально-логістична група Німеччини – Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA).

Як побудовано роботу двох компаній? Восени минулого року MSC зробила пропозицію щодо поглинання HHLA, яку згодом схвалили акціонери німецької компанії. Домовленості передбачають, що 92,3% акцій HHLA володітиме спільне підприємство MSC і муніципалітету Гамбурга. Після закриття угоди воно здійснюватиме управління діяльністю HHLA. За інформацією MSC, угоду буде остаточно закрито у II кварталі 2024 року після отримання дозволів антимонопольних регуляторів і схвалення парламентом міста Гамбург.

Найбільші термінальні активи HHLA зосереджені в порту Гамбург, де групі належить три контейнерні термінали. Серед іноземних активів, окрім термінала КТО в Україні, група володіє терміналами в Естонії та Італії.

На початку 2022 року MSC очолила ренкінг найбільших глобальних морських контейнерних перевізників за загальною місткістю власного й зафрахтованого флоту, випередивши данського гіганта Maersk, який утримував лідерство понад чверть століття.

Нині MSC контролює приблизно 20% світового ринку морських контейнерних перевезень. Щорічний обсяг перевезень наближається до 25 млн TEU. Як свідчать актуальні дані спеціалізованого сервісу Alphaliner, активний флот перевізника нараховує 817 суден (у тому числі – 521 власне судно) загальною місткістю 5,835 млн TEU (2,891 млн TEU). Компанія обслуговує 300 міжнародних торговельних маршрутів між 520 портами у 155 країнах. В Україні компанія пропонує послуги перевезення контейнерів із 2007 року. Представлена офісами в Києві й Одесі.

До повномасштабного вторгнення MSC і HHLA активно розвивали регулярні залізничні контейнерні маршрути, які поєднали Одеський порт і ключові регіони України, переважно великі міста. Після початку великої війни HHLA розвиває регулярний залізничний контейнерний сервіс із Києва та Одеси до Словаччини й Польщі.

Бекграунд. Протягом двох останніх років до повномасштабного вторгнення контейнерообіг морських портів України перевищував 1 млн TEU, зокрема у 2021 році показник становив 1,022 млн TEU, у 2020-му – 1,048 млн TEU. Торік перевалку контейнерів здійснювали лише порти Дунайського кластера, які обробили 67 667 TEU.

У квітні нинішнього року до морського порту Чорноморськ із Констанци прибуло судно T Mare (прапор – Панама) у рамках фідерного контейнерного сервісу, організованого українською приватною логістичною компанією. Цей рейс ознаменував повернення суден із контейнерами до портів Великої Одеси вперше після повномасштабного вторгнення. Найближчим часом очікується відкриття нового фідерного сервісу, який поєднає порти Великої Одеси та єгипетський Порт-Саїд.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло