Компактність в ціні: в Україні з'явився міський кросовер за майже півмільйона гривень
На старті продажів Seat Arona пропонується з бензиновим двигуном 1.0 у двох варіантах потужності, а ціни стартують з позначки 447 000 грн

За популярністю кросовери у світі взагалі та в Україні зокрема продовжують бити всі рекорди. Тож появу на вітчизняному ринку ще одного гравця у цьому сегменті можна лише вітати. Новий Seat Arona, продажі якого днями розпочалися в Україні, належить до класу так званих міських кросоверів – автівок, що позбавлені серйозного позашляхового потенціалу, але за необхідності здатні з’їжджати з рівної дороги. Для нашої країни, враховуючи незадовільний стан доріг у більшості міст, не виключаючи й столицю, це дуже важлива властивість. Mind пропонує ознайомитися з новачком, розглянувши інші його переваги та загальні характеристики.
Монопривід. Відразу зауважимо, є одне «але». Стосовно Arona у виразі «компактний кросовер» дійсності повністю відповідає лише перше слово. Так, це насправді компактна автівка: її довжина складає трохи більше 4,1 м. При цьому багажник доволі місткий: 400 л. Жителі мегаполісів оцінять! А от щодо «кросоверності», то тут машина може запропонувати лише невеликі звіси та збільшений кліренс. Повного ж приводу не передбачено в принципі, тому що…
Все просто: Arona збудована на платформі хетчбеку Seat Ibiza, що унеможливлює імплантацію повнопривідної трансмісії без значного збільшення собівартості виробництва і, відповідно, ціни кінцевого продукту. У порівнянні з Ibiza машина дещо збільшилася у розмірах (на 79 мм довше та на 99 мм вище), а кліренс збільшено на 15 мм. Відсутність повного приводу деякою мірою компенсує електроніка: спеціальна система XDS здатна імітувати блокування міжколісного диференціалу, покращуючи керованість та прохідність машини на слизькому покритті, в снігу чи то на льоду.

Seat Arona
Seat – не єдина компанія, що використовує подібну концепцію. Наприклад, серед прямих конкурентів Arona є кросовер Peugeot 2008 – теж на передньому приводі й зі спеціальною електронною системою допомоги при русі поза твердими покриттями. Втім, у Peogeot цей помічник наділено більш широким функціоналом (у різних режимах змінюється алгоритм роботи акселератора), але для тих, хто рідко опиняється за межами міста, буде цілком достатньо й блокування диференціалу.
Рушійна сила. Поки що Seat Arona пропонується українцям з одним-єдиним бензиновим двигуном. Точніше, з двома, адже цей трициліндровий мотор об’ємом 1 л представлено у двох варіаціях потужності. У базовому варіанті він розвиває 95 к. с. і агрегатується виключно за п’ятиступеневою «механікою». Темпераментом такий Arona на вражає, зате приваблює невеликою витратою палива, яка у змішаному циклі складає, за даними виробника, 4,9 л/100 км.
Цей же двигун у варіанті зі збільшеною потужністю видає вже 115 к.с., чого цілком достатньо для комфортного пересування містом. Кореспондент Mind власноруч упевнився у цьому під час бліц-тесту на всеукраїнській презентації Arona. Машина прискорюється більш впевнено за менш потужну «сестру», але на обертах вище 3500 об/хв. Трициліндровий мотор хоча й зберігає тягу, але має специфічний звук. До речі, з таким двигуном у покупця вже з’являється вибір: він може комплектуватися як шестиступеневою механічною трансмісією, так і семиступеневим преселективом DSG.

Seat Arona
Пізніше моторну гаму буде розширено. Нам обіцяні поставки ще з декількома двигунами, серед яких є турбодизель 1,6 TDI та атмосферна бензинова «четвірка» об’ємом 1,6 л з розподільним впорскуванням палива та у парі з традиційним гідромеханічним «автоматом». Нові версії потраплять до України у другій половині поточного року.
Індивідуальність має свою ціну. Зважаючи на відсутність повного приводу та невеликі габарити, Arona навряд чи стане у нас мегапопулярною, але все рівно знайде чимало прихильників. У першу чергу – за рахунок широких можливостей індивідуалізації та просунутої мультимедійної системи. Так, кузов автівки може бути двокольоровим із виконанням даху в контрастному кольорі, а салон збагатить кольорова вставка на передній панелі та оздоблення штучною шкірою. Топова ж медіасистема має сенсорний екран діагоналлю 8 дюймів і підтримує Apple Car Play та Android Auto, що дозволяє під’єднати до бортової системи власний смартфон.
Але індивідуальність має свою ціну. Як водиться у німецьких брендів (Seat же, як відомо, належить концерну VW), за більшість запропонованих для машини цікавинок потрібно доплачувати. Перелік опцій доволі широкий, але у бажанні «нафарширувати» машину можна значно підняти й без того не надто доступну ціну. Базова Arona с 95-сильним мотором нині коштує трохи більше 447 000 грн (на момент публікації поточна ціна залежить від курсу євро), а більш-менш добре оснащена машина може здорожчати у півтора рази.

Seat Arona
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].