«Укрзалізниця» вивчає можливість випуску євробондів у 2018 році
Все залежатиме від ситуації на ринку

ПАТ «Укрзалізниця» вивчає можливість випуску єврооблігацій у 2018 році, хоча це і не закладено у фінансовий план. Перевізник розраховує вирішити це питання в залежності від ситуації на ринку, повідомляє Інтерфакс-Україна.
Про це сказав голова «Укрзалізниці» Євген Кравцов під час інспекційної поїздки на будівництво Бескидського тунелю.
«Випуск єврооблігацій ми не закладали у фінансовий план, оскільки там дещо інші суми і є сенс виходити від півмільярда доларів і вище. У нас є плани щодо випуску єврооблігацій. Це залежить від ситуації на ринку, яким буде «вікно» ліквідності. До речі, воно було гарним восени минулого року, проте ми не виходили, бо не було потреби, крім того, потребував доопрацювання наш звіт аудиторів», – зазначив він.
Так, за словами Кравцова, мета, з якої планується розміщувати облігації та залучати інвестиції, – реалізація проектів капітального будівництва.
«Нам може знадобитися програма капітального оновлення парку, дивлячись який ресурс більш привабливий. Друге: питання, пов'язане з рефінансуванням як внутрішньої заборгованості, так і самих єврооблігацій. У нас починається період перекредитування і випуску облігацій, оскільки гроші повинні бути в обігу», – заявив Кравцов.
Нагадаємо: згідно з фінансовим планом, перевізник цього року планує збільшення капітальних вкладень у 2,5 раза, а податків та зборів до бюджету – на 19%.
Водночас, за словами Кравцова, раніше також розглядалося питання дострокового викупу єврооблігацій, але, враховуючи, що вони торгуються вище номіналу, перед фахівцями компанії постало питання, як обґрунтувати викуп облігацій не по 100% а, наприклад, по 105%, оскільки «Укрзалізниця» – не приватна компанія.
Як повідомлялося, «Укрзалізниця» в травні 2013 року розмістила дебютний випуск єврооблігацій на $500 млн з терміном обігу п'ять років через спеціально створену компанію Shortline PLC.
Єврооблігації «Укрзалізниці», разом з цінними паперами Ощадбанку і Укрексімбанку, були включені в периметр реструктуризації зовнішнього суверенного і гарантованого державою боргу, ініційованої Мінфіном України після затвердження МВФ нової чотирирічної програми розширеного фінансування EFF для України на $17,5 млрд.
У березні 2016 року «Укрзалізниця» реструктуризувала єврооблігації і запропонувала термін погашення до 15 вересня 2021 року, а також підвищила процентну ставку з 9,5% до 9,875% річних. Також був змінений графік погашення основної суми позики: 60% повинно бути оплачено у 2019 році, 20% – у 2020-му і 20% – у 2021 році.
Водночас, як писав Mind, у грудні 2017 року «Укрзалізниця» отримала згоду власників єврооблігацій на зміну умов позики. Так, перевізник виключив з договору позики посилання на будь-яку внутрішню заборгованість.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].