mind
Серед головних «спонсорів» піратських сайтів помічені Citrus, Rozetka та Allo

Серед головних «спонсорів» піратських сайтів помічені Citrus, Rozetka та Allo

А також заборонені в Україні інтернет-казіно

Серед головних «спонсорів» піратських сайтів помічені Citrus, Rozetka та Allo
Фото: pixabay.com

Відомі українські бренди Citrus, Rozetka, Allo, Eldorado, а також заборонені в Україні інтернет-сайти потрапили до анти рейтингу боротьби з інтернет-піратством в Україні через щомісячне розміщення реклами на піратських ресурсах, йдеться у повідомленні на сайті Mediananny.

Як зазначається, днями Українська Антипіратська Асоціація (УАПА) оприлюднила моніторинги розміщення реклами брендів на піратських сайтах за останні 9 місяців, в яких фігурують зазначені бренди.

«Абсолютний лідер з розміщення на піратських сайтах – магазин техніки Citrus. У топ-3 потрапили також онлайн-казино 1xbet і Grand Casino», – йдеться у повідомленні.

Також у першій десятці опинились інтернет-супермаркети Rozetka, Allo та Eldorado, а також інтернет-казино Pari match, Favorit i Poker match.

Серед головних «спонсорів» піратських сайтів помічені Citrus, Rozetka та Allo
Фото: Mediananny

Так, за словами заступника голови УАПА Ігоря Михайлова, список фільтрується по рейтингу популярності (за даними сервісу Alexa). Моніторинг реклами брендів здійснюється вручну та фіксує рекламу за допомогою скріншоту екрану, а також utm-мітки. Після фіксації реклами в офіс бренду направляється лист-попередження. Зазвичай моніторинг УАПА фіксує розміщення реклами від 40 до 60 брендів на піратських сайтах, але публікує тільки ті, які розміщуються більше 2 місяців (щомісячно їх не більше 20-30).

Водночас в Асоціації зазначають, більшість реклами розміщують на одних і тих же сайтах. За кількістю скринів лідирують піратські ресурси: hdmulti.net, tree.tv, joymovie.ru, koshara.co, kinobars.net, newfilms.online, filmix.me, kino-hd720.net, hd-720.biz и film720.net.

Серед головних «спонсорів» піратських сайтів помічені Citrus, Rozetka та Allo
Фото: Mediananny

Так, заступник голови УАПА пояснює, що боротися з піратськими сайтами непросто, оскільки кіберполіція і прокуратура не можуть налагодити взаємодію, а в Мінекономрозвитку досі немає інспекторів з питань інтелектуальної власності, які і повинні фіксувати всі порушення (у правовласників є можливість покарати пірата тільки на основі їх протоколів). За його словами, кіберполіції під силу, хіба що прикрити невеликий піратський сайт, а на великих піратів співробітники кіберполіції часом навіть не хочуть заводити справи.

«Рік показав, що більшість брендів реагують на ситуацію. Реагують рекламні агентства, підтверджуючи свою стурбованість питанням. Деякі просять інформувати їх безпосередньо, але є і компанії, які ніяк не реагують на численні звернення. Відносно таких брендів ми плануємо найближчим часом провести певні легальні дії, грунтуючись на новій редакції 176 статті Кримінального кодексу. Якою буде форма реакції – покажуть подальші дії», – пообіцяв Михайлов.

Згідно з нормами закону про держпідтримку українського кінематографа, який набрав чинності 26 квітня минулого року, за фінансування піратства рекламодавцю «світить» адміністративна і кримінальна відповідальність (стаття 176 Кримінального кодексу).
Так, брендам загрожують штрафи в межах 3,4 – 51 тис. грн, виправні роботи, а в окремих випадках – позбавлення волі відповідальних осіб строком від 2 до 6 років з позбавленням права займати конкретні посади в певних сферах.

Нагадаємо, за інформацією Управління торгового представництва США (USTR), яка наведена у звіті «2017 Special 301 Report», права інтелектуальної власності порушуються фактично в кожній країні, яка має економічні зв’язки із США ─ хоча ступінь порушення може бути більшою чи меньшою. Цей звіт ─ результат щорічного огляду стану захисту інтелектуальної власності (ІВ) у країнах, які є торговими партнерами США. Україна залишилася в переліку країн – основних порушників прав інтелектуальної власності, вказано у звіті.

Водночас, Україна намагається захищати асторське право і у травні Верховна Рада ухвалила закон «Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав».

Як писав Mind, за даними дослідження Opinion Software Media, що проводиться Factum Group Ukraine, заборонені сайти інтернет-казино favorit та pari match увійшли до топ 25 найвідвідуваніших ресурсів українського інтернету за підсумками грудня минулого року.

Закон «Про заборону грального бізнесу в Україні» був прийнятий 15 травня 2009 року, а 5 квітня 2011 року Рада прийняла за основу зміни в законодавстві про заборону грального бізнесу в Україні.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті