Нацрада зафіксувала порушення виборчого законодавства на кількох провідних телеканалах
Основними порушниками названі «1+1», «Громадське телебачення», ICTV, «112 ТВ», «Інтер»

Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення виявила випадки неналежного висвітлення результатів соціологічних опитувань, зокрема, у ефірі телеканалів «1+1», «Громадське телебачення». А на ICTV та «112 ТВ», крім того, виявлені агітаційні матеріали у телепрограмах, що також спостерігалось і на «Інтері».
Про це йдеться у повідомленні на сайті Нацради.
«Стосовно виявлених ознак порушень чинного законодавства Національна рада звернеться до телекомпаній з інформуванням про зафіксовані випадки і вимагатиме щодо них роз’яснення від засобів масової інформації. Також буде поінформовано Центральну виборчу комісію», – наголошують у Нацраді.
Так, на каналі «Інтер» в «Новинах» були висловлювання з ознаками передвиборної агітації Юрія Бойка і Олега Ляшка; на телеканалі «Україна» – Ляшка, Олега Вілкула в передачі «Сьогодні»; на «ICTV» – Вілкула, Петра Порошенка, Володимира Зеленського, Анатолія Гриценка у «Фактах», «Фактах тижня» і «Свободі слова»; на «112 Україна» – Бойка в «Новинах»; на каналі «Правда ТУТ» – Бойка й Ігоря Смешка.
Також, за словами начальника управління контролю та аналізу телерадіомовлення Романа Кіфлюка, очевидною є підтримка окремими телеканалами певних кандидатів на пост президента України.
«Поширюваний на телеканалах контент містить передвиборну агітацію і має ознаки замовності», – наголошує регулятор.
Як зазначається, телеканал «Інтер» у досліджуваний період березня приділив багато уваги Бойку, телеканал «ICTV» – Гриценку, «Україна» – Вілкулу та Євгену Мураєву, «112 Україна» – Бойку, хоч були зафіксовані поодинокі матеріали і про Ляшка та Дмитра Добродомова.
У мовленні регіональних ЗМІ зафіксовано поширення прихованої агітації у випусках новин.
Отже, за підсумками моніторингу робоча група виділила тенденції, що простежуються під час цієї виборчої кампанії. Це – неналежне висвітлення результатів соціологічних опитувань, недотримання медіа-плюралізму і збалансованості при подачі інформації про всіх кандидатів на пост президента України і поширення агітаційних матеріалів в інформаційних програмах.
Раніше Нацрада фіксувала ознаки порушень виборчого законодавства в ефірі загальнонаціональних і супутникових мовників NewsOne, «МаксиTV», «Інтер».
Нагадаємо: минулої весни партії витратили на всю рекламу близько 43 млн грн, у період активних передвиборчих кампаній цифри будуть в десятки разів вищими. Так, обсяг політичної реклами в соцмережах у період активної передвиборчої кампанії в Україні може сягати $2–4 млн на місяць.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].