Через зупинку «Дружби» транзит через Україну зменшився вдвічі

Через зупинку «Дружби» транзит через Україну зменшився вдвічі

Транзит нафти південною гілкою нафтопроводу «Дружба» в травні склав 443 000 тонн

Через зупинку «Дружби» транзит через Україну зменшився вдвічі
фото www.facebook.com/ukrtransnafta

Транзит нафти південною гілкою нафтопроводу «Дружба» в травні склав 443 000 тонн, що в 2,3 рази менше травневого обсягу 2018 року (1 059 800 тонн). Про це повідомляє enkorr із посиланням на даніі АТ «Укртранснафта».

Зниження травневого транзиту стало наслідком вимушеної зупинки прокачування по «Дружбі» 25 квітня. Транзит був відновлений по одній з ниток системи трубопроводів 11 травня. З 17 по 21 травня транзит знову був припинений через підготовчих робіт європейських одержувачів російської нафти. 21 травня АТ «Укртранснафта» відновило прийом російської нафти на ЛВДС «Мозир» (Республіка Білорусь) для подальшого її транспортування в напрямку європейських споживачів.

За 5 місяців 2019 року транзит склав 4,695 млн тонн (-7,6% до аналогічного періоду в 2018 році).

Обсяг прокачування нафти для внутрішніх споживачів в травні склав 198 400 тонн (+ 12% до травня 2018 ), за 5 місяців 2019 року – 895 300 тонн (+ 6,1% до аналогічного періоду 2018).

Всього в травні «Укртранснафта» транспортувала 641 400 тонн нафти (-48,1% до травня 2018), за 5 місяців – 5,589 млн тонн (-5,6%).

Як повідомлялось, «Укртранснафта» у квітні поточного року транспортувала 1,04 млн тонн нафти, що на 7,4% більше, ніж у квітні 2018 року, попри вимушену тимчасову зупинку транзиту 25 квітня через потрапляння у нафтопровід зіпсованої нафти. 

АТ «Укртранснафта» станом на початок травня недоотримало 29,2 млн грн (близько 1 млн євро) виручки через припинення з вечора 25 квітня транзиту російської нафти в напрямку Словаччини, Чехії та Угорщини.

Станом на 14 травня  в українській частині нафтопроводу «Дружба» залишалось близько 350 000 тонн забрудненої хлорорганікою нафти, й «Укртранснафта» перекачуватиме цю нафту в Угорщину та Словаччину протягом наступних 4–6 місяців. У зв’язку з цим українська сторона вимагатиме від Росії компенсації.

 Міненерго Росії підтвердило факт забруднення російської нафти діхлоретаном – токсичною речовиною з сильними корозійними властивостями, що використовуються як розчинник жирів і парафінів. РФ свою провину визнала й погодилася компенсувати шкоду, але тільки тим, хто «доведе реальні збитки» від брудної нафти.

Наразі, на відміну від інших країн-транзитерів, Польща не пристала на пропозицію Росії спочатку відновити подачу кондиційної нафти, а потім вирішувати питання компенсацій за завдані збитки. Північна гілка російського експортного нафтопроводу залишається паралізованою з 24 квітня.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті