Морські порти обробили майже 46 млн тонн вантажів у січні – травні
Зусилля портової галузі спрямовані на відновлення контейнерних і поромних перевезень

Морські порти України у січні – травні 2024 року, за оперативними даними, майже вдвічі збільшили вантажообіг проти відповідного періоду минулого року – до 45,8 млн тонн. Такі дані наводить ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ).
Як зазначає АМПУ, нині зусилля підприємства спрямовані на розширення номенклатури вантажів і відновлення контейнерних та поромних перевезень.
У Mind з'явився телеграм-канал Mind tweet, де ви першими отримуєте головні новини, що мають вплив на економіку та бізнес. Підпишіться, щоб зберегти ваш час та гроші.
«За сприятливої ситуації з безпекою прагнемо вийти на середній довоєнний рівень вантажообігу», – йдеться у повідомленні.
Морпорти у січні – квітні 2024 року обробили вантажопотік обсягом 37,7 млн тонн проти 22 млн тонн за аналогічний період 2023 року.
Станом на початок червня 2024 року обсяг вантажопотоку Українським морським коридором сягнув 50 млн тонн. Після відкриття коридору 16 серпня 2023 року порти Великої Одеси обробили 1737 торговельних суден.
Нині перевалку вантажів здійснюють шість морських портів, зокрема порти Великої Одеси (Південний, Чорноморськ, Одеса) та порти Дунайського кластера (Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ).
Торік морпорти обробили майже 62 млн тонн вантажів проти 59 млн тонн у 2022 році. Експортний вантажопотік збільшився на 18% – до 56,3 млн тонн. Перевалка імпортних вантажів сягнула 5,3 млн тонн проти 6,2 млн тонн у 2022 році.
Відкриття Українського морського коридору стало визначною подією минулого року. Новий тимчасовий маршрут руху торговельних суден із трьох портів Великої Одеси проходить територіальними водами Румунії, Болгарії та Туреччини до Босфору.
Максимальний місячний показник роботи Українського коридору зафіксовано в лютому, коли порти Великої Одеси відвантажили 7,9 млн тонн вантажів, у тому числі – 5,2 млн тонн агропродукції.
Бекграунд. Після відкриття Українського коридору очільники галузі неодноразово вказували серед пріоритетів відновлення контейнерного судноплавства та поромних перевезень до портів Великої Одеси.
У квітні 2024 року до морського порту Чорноморськ із Констанци прийшло судно T Mare (прапор – Панама) в рамках фідерного контейнерного сервісу, організованого українською приватною логістичною компанією. Цей рейс ознаменував повернення суден із контейнерами до портів Великої Одеси вперше після повномасштабного вторгнення.
Найближчим часом очікується відкриття нового фідерного сервісу, який поєднає порти Великої Одеси та єгипетський Порт-Саїд. Окрім того, найбільша міжнародна контейнерна лінія MSC Mediterranean Shipping Co (Швейцарія) планує у червні 2024 року відновити регулярний фідерний сервіс до портів Великої Одеси.
Нині Україна проводить завершальний етап переговорів щодо відновлення поромного сполучення до портів Великої Одеси, повідомив минулого тижня голова ДП «АМПУ» Юрій Литвин.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.