«Автоцивілка» заграє новими фарбами: що зміниться для автовласників після вступу в силу нового закону про ОСЦПВ
Партнерський матеріал

«Автоцивілка» заграє новими фарбами: що зміниться для автовласників після вступу в силу нового закону про ОСЦПВ

До яких п'яти нововведень в сфері ОСЦПВ варто готуватись українцям, розповідає експерт

«Автоцивілка» заграє новими фарбами: що зміниться для автовласників після вступу в силу нового закону про ОСЦПВ

Зараз більшість автовласників купує поліс Автоцивілки більше «для галочки», «для поліції», «бо треба» або «де дешевше», часто не замислюючись ні про те, в кого вони його купують, ні для чого він потрібен. Однак, коли трапляється ДТП, і виникає потреба звертатися за компенсацією, багато хто стикається з несподіваними проблемами. Адже вибір страхової компанії не завжди робиться свідомо, і наслідки цього вибору можуть виявитися неприємними. Проблеми з врегулюванням страхового випадку, затримки у виплатах або навіть відмова у покритті збитків – усе це може стати реальністю через невдалий вибір страховика.

У таких ситуаціях стає зрозуміло, що поліс Автоцивілки – це не просто формальність «для галочки», а важливий інструмент захисту на дорозі. Тому зміни, які очікують ринок Автоцивілки в Україні вже через кілька тижнів мають стати сигналом для автовласників переглянути своє ставлення до вибору страхової компанії. Адже вибір надійного страхового партнера стане ще більш актуальним.

Що це за зміни і як вони вплинуть на врегулювання ДТП, відновлення пошкодженого авто та рівень обслуговування клієнтів? За роз’ясненнями Mind звернувся до Наталії Бортюк, Генерального директора СК «Експрес Страхування» – експерта ринку автострахування, що входить до УКРАВТО ГРУП.

Уявімо, що з вами трапилася ДТП. Якщо учасників тільки двоє і обидва мають чинні поліси ОСЦПВ, вони можуть оформити Європротокол. За умови, що зрозуміло, хто винуватець, і він цього не заперечує, а сума збитків авто потерпілого не перевищує 80 тис грн... Або ж можна викликати поліцію: винуватець не завжди визнає свою вину, та й суму збитку оцінити на місці буває важко. Отже протокол складено, і що далі? Авто розбите, а воно вам дуже потрібне і хочеться відремонтувати його якнайшвидше. А з цим можуть виникнути труднощі.

Зараз потерпілий має звернутися до страхової компанії винуватця ДТП, авто має оглянути її експерт і встановити розмір компенсації. Припустимо, що вам пощастило: страхова компанія винуватця події виявилася дуже відповідальною, все зробила якнайшвидше і вже через деякий час ви отримали гроші на ремонт свого авто. Тепер вам потрібно знайти СТО, яке відремонтує вашу автівку. Добре, якщо СТО самостійно знайде запчастини, але іноді автовласнику доводиться це робити самотужки. Ще й не факт, що суми компенсації вистачить, якщо авто не нове, а запчастини для його ремонту виявляються дорожчими, ніж їх було оцінено. А ще винуватець може мати поліс з франшизою і не поспішати виплатити вам свою частину збитків. В результаті ремонт авто затягується на невизначений термін.

Що ж пропонує новий Закон про Автоцивілку?

По-перше, з 2025 року виплата за Європротоколом не матиме ліміту, який існує зараз, і буде обмежуватися тільки страховою сумою, як і звичайна виплата за ОСЦПВ. Тож не треба хвилюватися, що вартість ремонту перевищить максимальну суму, яку може виплатити страхова компанія і грошей не вистачить. Тільки запам’ятайте умови: учасників ДТП повинно бути лише двоє, обидва повинні мати поліси, постраждали тільки автомобілі, ДТП є контактним, обидва водії погоджуються з її обставинами і вони тверезі. Вимога про контактну ДТП є новою умовою при складанні Європротоколу. Тепер його не можна буде складати, якщо, наприклад, хтось когось підрізав і через це авто з’їхало в кювет. Законом також передбачено, що НБУ може встановити ліміти виплат, але це не є обов’язковим. Якщо НБУ цього не зробить, то виплати будуть здійснюватися в межах страхових сум, що діятимуть на момент укладання договору страхування.

По-друге, запроваджується пряме врегулювання збитків. Це означає, що тепер ви маєте вибір. Ви не зобов’язані звертатися до страхової компанії винуватця події, а можете звернутися до своєї, у якої купили поліс. Тут ви знову у виграші, адже можете не просити про належне відшкодування збитків у страховика іншої сторони. Проте ця норма також працюватиме за певних умов: у ДТП беруть участь лише два учасники, постраждали тільки автомобілі, і потерпілий має чинний поліс ОСЦПВ. Це дуже спростить життя автовласників, але також стимулюватиме їх змінити свій підхід до вибору страхової компанії, у якої купувати поліс. Підхід стане більш усвідомленим, адже саме обрана вами страхова компанія не лише відшкодовуватиме збитки, але й сприятиме швидшому ремонту авто.

По-третє, страхове відшкодування нараховуватиметься страховиком без зносу деталей авто. Це дуже суттєва зміна, яка означає, що розмір суми відшкодування в більшості випадків зросте, і цієї суми вистачить на заміну пошкоджених деталей авто без додаткової доплати з боку власника. Тепер при розрахунку суми відшкодування як для авто віком до 5 років, так і для старших автомобілів, враховуватиметься вартість нових деталей, якщо вони потребують заміни. У першому випадку це будуть невживані деталі, дозволені виробником, у другому – деталі, які відповідають технічним характеристикам такої автівки та є аналогами оригінальних.

По-четверте, виплата відшкодування здійснюватиметься страховиком безпосередньо на СТО, яке ви обрали. Вам не потрібно перейматися щодо суми і термінів відшкодування, запчастин чи СТО. Обираєте СТО з переліку на сайті страховика, і забираєте звідти вже відновлене авто.

«Зауважу, що СК «Експрес Страхування» вже зараз пропонує своїм клієнтам ремонт на сертифікованих офіційних СТО і при цьому контролює всі етапи ремонту – від замовлення запчастин до повного відновлення авто на всій території України», – говорить Наталія Бортюк.

«Автоцивілка» заграє новими фарбами: що зміниться для автовласників після вступу в силу нового закону про ОСЦПВ

Наталія Бортюк, Генеральний директор СК «Експрес Страхування»

По-п’яте, жодних франшиз. Не потрібно більше бігати за винуватцем з проханням відшкодувати свою частину збитку – все сплачує страхова.

І головне – новий закон не просто змінює ринок на користь автовласника, він націлений на швидке повернення йому якісно відремонтованого авто. Про все інше потурбується страхова компанія.

«Таким чином, новий закон відкриває нову еру автоцивілки в Україні та нову якість страхових послуг на цьому ринку», – підкреслила Наталія Бортюк.

Про інші цікаві нововведення в сфері ОСЦПВ ми розповімо найближчим часом.

Нагадаємо, раніше ми вже отримали відповіді від СК «Експрес Страхування» на такі запитання:

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло