Захворіло у світі
6,800,604
Померло у світі
396,591
Вилікувалось у світі
2,989,674
Захворіло в Україні
26,514
Померло в Україні
777
Вилікувалось в Україні
11,812
«Дорога, Дорого!»: про плани та здобутки Укравтодору

«Дорога, Дорого!»: про плани та здобутки Укравтодору

Як відомство планує освоювати рекордний бюджет-2020 і які перешкоди існують на цьому шляху

Цей матеріал також доступний російською
«Дорога, Дорого!»: про плани та здобутки Укравтодору
Фото: ukravtodor.gov.ua

Напередодні Укравтодор відзвітував, що у 2019 році в експлуатацію було введено 847 км доріг, що на 46% більше ніж у попередньому році (579,2 км), а їх загальна вартість склала 21 млрд грн. Крім того, у відомстві зазначили, що керівний склад регіональних служб Укравтодору змінено на 70%.

Про те, як може змінитись структура перевезень у 2020 році та чи реальні плани Мінінфраструктури щодо посилення габаритно-вагового контролю на автошляхах – у матеріалі Mind «Наввипередки з катком: навіщо в Україні хочуть запровадити контроль якості дорожніх робіт» та у колонці експерта.

Сьогодні ж керівник Державного агентства автомобільних доріг (Укравтодор) Олександр Кубраков розповів Mind про висновки, які він зробив протягом перших 100 днів роботи на посаді, на чому фокусує увагу команда відомства і якими будуть українські дороги у майбутньому.

Нагадаємо, відповідне рішення про призначення Кубракова на посаду Кабмін затвердив 15 листопада 2019 року.

Щоб отримати результат –  треба фокусуватися. За сотнями термінових дорученнь та проблемами, що накопичувалися роками, а загорілися сьогодні – постійно повертаю себе до головних задач.

Про масштабне оновлення доріг і що для цього потрібно

Масштабне оновлення доріг – це мета, все інше – інструменти. Нарешті на українські дороги спрямовуються кошти.

Якщо і далі галузь фінансуватиметься такими обсягами – за 2-3 роки ми зможемо оновити основну мережу доріг державного значення.

Для того, щоб амбітні плани на 2020 рік були реалізовані нам необхідно забезпечити:

  • фактичне надходження фінансування не тільки за базовим сценарієм (31,5 млрд грн з Державного дорожнього фонду) але й із залучених коштів під державні гарантії (19,3 млрд грн) та частина коштів, які Україна отримала за рішенням Стокгольмського арбітражу (35 млрд грн). Ледь не щодня проводимо зустрічі зі стейкхолдерами, презентуємо проєкти, готуємо постанови Кабміну і впевнено просуваємося до мети.
«Дорога, Дорого!»: про плани та здобутки Укравтодору
Фото: Укравтодор
  • Покращення бізнес-клімату у дорожній галузі для залучення нових досвідчених компаній. Наші інструменти – типова тендерна документація та згодом – типові договори, лібералізація ціноутворення, спрощення бюрократичних процедур, в тому числі – за допомогою ІТ-рішень.
  • Координацію та планування. 4 000 км доріг – рекордні показники для України. Для порівняння в 2019, досить успішному році, в експлуатацію було введено 847 км. Тому для того, щоб реалізувати ці плани потрібна  злагоджена робота усіх – як з боку держави, так і з боку бізнесу. Днями, приміром, провели робочу зустріч із «Укрзалізницею» на якій обговорили механізм координації зі службами автомобільних доріг, дорожньо-будівельних організацій. Завдяки цьому прагнемо уникнути затримок і зривів будівництва.

Це тактичні задачі, на яких ми фокусуємося.

Про стратегію і перешкоди

Нам інколи закидають відсутність вектору та стратегічного бачення.
Пояснимо: «Дороги як у Європі», та «будуємо Європу тут» – два прості слогани, які є зрозумілою моделлю за якою ми і рухаємося в контексті співпраці з нашими стратегічними партнерами та євроінтеграції як такої.

Проте є перешкоди, без яких успіх будь-яких ремонтів буде зруйновано:

  • Без подолання корупції на місцях, гроші на дороги будуть витрачатися з такою ж інтенсивністю, як і раніше. Адже будівництво і ремонт – це лише перший крок. Далі йдуть роки експлуатаціїйного утримання.
    І тут дві крайнощі: або продовження ямкового ремонту або нас чекає постійне оновлення доріг – навіть тих, які і не потребують оновлення. Гроші ж звідкись треба брати.
  • Без вирішення питання з перевантаженням навіть технологічно найкращі дороги не зможуть доживати плановий термін експлуатації. Безконтрольний рух дорогами України 90 тонних вантажівок за одне літо здатний повністю знищити дорожнє сполучення між двома містами. І за 5–10 років ми повернемося до початкової точки відліку – поганих доріг.

Про зміни, орієнтири та можливості Укравтодору

  • Інвестиції й економічна стратегія

Фінансування оновлення доріг є, в першу чергу, інвестиційним проєктом. Рекордні кошти, які вкладаються цього року в розвиток української дорожньої мережі – це сигнал про зміни для бізнесу і громадськості.

  • Відповідальність, цілеспрямованість і повагу до себе

Держава має показати свою реальну здатність бути державою – і створити умови для розбудови якісної дорожньої інфраструктури.

Хочу висловитися в першу чергу як громадянин, а не голова Укравтодору. Часто чую, що іноземці, що приїжджають в Україну, шоковані станом українських доріг. Але щоб здійснились реальні зміни, нам пора орієнтуватися на себе, а не на інших.

Навчитися поважати себе, визначати власні пріоритети. Як ми можемо поважати державні інститути, коли бачимо реальний рівень розвитку доріг за останні 28 років?

  • Галузева політика

Ключова функція Агентства – забезпечення реалізації державної політики у галузі.

В неочевидних пріоритетах – безпека, екологічність, зручність для велосипедистів та пішоходів, розвиток придорожньої інфраструктури.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті