Захворіло у світі
6,573,286
Померло у світі
387,898
Вилікувалось у світі
2,837,955
Захворіло в Україні
25,411
Померло в Україні
747
Вилікувалось в Україні
11,042
Життя після коронавірусу: як створити мотивовану команду

Життя після коронавірусу: як створити мотивовану команду

Навіщо це робити і яких результатів можна досягти, коли співробітники «горять» ідеєю

Цей матеріал також доступний російською
Життя після коронавірусу: як створити мотивовану команду

Коронавірус і карантин змусили багатьох роботодавців переглянути умови для персоналу.

Як коронакриза вплинула на зарплати, кількість вакансій і резюме, Mind писав у матеріалі «До роботи: на які спеціальності зріс попит під час карантину».

Напередодні головний санітарний лікар Віктор Ляшко заявив, що Україна почне виходити з режиму карантину вже з 24 квітня. Компанії поступово почнуть повертатися до звичайного ритму життя.

Тому сьогодні особистим досвідом щодо того, на що варто звернути увагу роботодавцям вже зараз, щоб зібрати мотивовану команду, і як працювати із задоволенням, поділився з Mind виконавчий директор девелоперського холдингу ENSO Раміль Мехтієв.

У нашому бізнесі основним продуктом є не товар, як часто вважають, а ідея.  Девелопер відрізняється від забудовника тим, що виробляє ідею. Забудовник будує квадратні метри, для нього мають значення фізичні параметри: бетон, метал та інше. Тоді як для нас ключовою цінністю є ідея. І для того, щоб така ідея з'явилася, потрібен певний стан і командна робота. Я розповім про три ключові аспекти, які допоможуть вам сформувати хорошу і спроможну на подвиги команду.

Шукайте однодумців

Для нашої компанії спеціалізована освіта – це не єдиний і не головний фактор при прийомі на роботу. Ми збираємо команду фанатичних та ідейних людей з високим рівнем залученості. На мою думку, людські якості й цінності кандидата – це головні критерії, на які повинні звертати увагу сучасні ейчари. Тому що можна зібрати велику кількість прекрасних фахівців з високою кваліфікацією, але між собою вони будуть несумісні через різні життєві позиції.

Тому при підборі співробітників ми обов'язково звертаємо увагу на психологічну сумісність всередині колективу: нам важливо, щоб колеги мали схожі життєві цінності.

Бувають ситуації в компаніях, коли переманюють фахівців, але вони не приживаються. Начебто всі говорять однією мовою, але розуміють різне. Тому ми дивимося на кожну нову людину очима команди, а не просто закриваємо вакансію.

Бізнес має багато спільного зі спортом. Я би провів аналогію з футболом, де цінується саме злагоджена робота команди, а результат не залежать тільки від деяких гравців. У кожного футболіста своя роль: голкіпер і нападник – це ключові та важливі гравці, але архітекторами гри є півзахисники, які пов'язують лінію захисту і нападу. Є також тренер, спортивні директори, рекрутери. Всі вони орієнтовані на загальну мету – перемогу.

Так і в бізнесі: від злагодженості, атмосфери, настрою під час гри залежить результат всієї команди.

Створіть комфортні психологічні умови

Один з найважливіших аспектів, який варто враховувати при управлінні командою – психологічний стан на роботі. Людина не може довго перебувати на піку своєї форми, у неї є різні періоди, спади та підйоми. І керівник повинен це розуміти.

Є навіть пояснення на рівні біохімії, чому людина може бути ефективною або неефективною – справа в гормонах. Коли працюєш у стані стресу, у тебе виробляється адреналін. Він блокує інші гормони, що робить людину не дуже ефективною в інших аспектах, наприклад у комунікаціях.

Тому в компаніях, де часто використовують жорсткі методи управління, у співробітників менше виробляються такі важливі гормони, як дофамін та серотонін. А саме їх концентрація в крові впливає на готовність людини довіряти та допомагати іншим або навіть здійснювати подвиги. У потрібний момент завдяки цим гормонам у людини буквально відкривається «друге дихання».

У будь-якому бізнесі людина більш ефективна в балансі. Коли хтось отримує стрес, потрібно усвідомити, що найближчим часом він, швидше за все, ефективним не буде.

Організуйте командну роботу

Також дуже важливі правильні підходи до організації робочого процесу. Це не тільки питання естетики та чиїхось смаків, а й комфорту, який дозволяє команді відчувати себе тими, від кого дійсно залежить результат. А команда, у свою чергу, розуміє власну відповідальність за результат: виграш, програш або топтання на місці.

Немає команди, яка роками показує тільки хороші результати. Іноді потрібно трохи пригальмувати, проаналізувати помилки, а потім рухатися вперед. Відносини після невдач – теж важливий аспект. Можна влаштовувати «розбір польотів» зі звільненнями, а можна зробити роботу над помилками й наступного разу показати кращий результат.

Я прихильник м'якого стилю управління. Золотий актив нашої компанії – команда людей, які раніше вже працювали разом і мають схожі погляди. На мою думку, один із ключів ефективного управління бізнесом – це здатність «склеїти» між собою різних людей, але зі спільними цінностями.

Масштабність бізнесу вимірюється не кількістю людей, а кількістю завдань і складністю процесів. Тому вкрай важливо збирати навколо себе саме однодумців. З нашого досвіду я бачу: якщо команда добре організована, вона може вести кілька проєктів.

Наприклад, фахівці ENSO спокійно відпрацьовують десятки проєктів, уникаючи авралів. Головне – робота виконується якісно і без конфліктів. І ми чітко бачимо, що в цьому випадку система зростає планомірно та природно, як росте дитина.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті