«Літники» на карантині: як правильно працювати ресторанам

«Літники» на карантині: як правильно працювати ресторанам

Хто контролює роботу літніх терас і які зміни чекають на підприємців

Этот текст также доступен на русском
«Літники» на карантині: як правильно працювати ресторанам
Фото: pixabay

Активність роботи сектору громадського харчування відновлюється – вже працює 83% ресторанів. Про це повідомив OpenDataBot. Обіги громадського харчування відновилися на 70%. У столиці з 22 червня дозволено приймати відвідувачів не лише на літніх майданчиках, а й усередині закладів – за умови дотримання заходів епідбезпеки.

Разом з тим, місцева влада для літніх і сезонних майданчиків  планує встановити символічну фіксовану суму пайової участі – 1 грн. Для перших – до 31 жовтня, для других – до кінця грудня 2020 року.  Глава Департаменту міського благоустрою КМДА Олексій Кулеба розповів Mind, як працюватимуть «літники» до кінця карантину.

Хто контролює роботу літніх майданчиків?

У кожному районі Києва працюють комісії з виявлення порушень правил карантину. Вони складаються з декількох спеціалістів: інспекторів Департаменту міського благоустрою та відповідної РДА, працівників Департаменту промисловості та розвитку підприємництва, Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві, КП «Муніципальна охорона» і Національної поліції.

Комісії працюють щодня. Їх завдання – перевіряти не лише літні тераси, а й інші точки, які підпадають під їхню компетенцію: магазини, кіоски, ринки, ресторани, кафе тощо.

Як карають за порушення?

При виявленні порушень складається адмінпротокол, який потім направляється в суд. Згідно зі статтею 44-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення, передбачено накладення штрафу на фізосіб – від одного до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від 2000 до 10 000 неоподатковуваних мінімумів, тобто від 17 000 до 170 000 грн.

З метою підтримати бізнес під час складної економічної ситуації через пандемію COVID-19 місто лояльно ставиться до незначних порушень з боку підприємців. Впродовж останнього місяця багато підприємців отримували приписи на літні майданчики. Робилося це для того, щоб зрозуміти, хто з підприємців має дозвільні документи 2019 року, які автоматично прирівнюються до 2020 року, а хто – тільки 2018 року. 

Департамент міського благоустрою до підприємців підходить індивідуально і лояльно – навіть до тих, хто має документи лише за 2018 рік. У разі виявлених незначних порушень з розміщення ми даємо можливість підприємцю виправитися. Демонтаж майданчиків – крайній захід, на який ідемо лише в разі грубих порушень з боку бізнесменів – наприклад, повної відсутності документів.

Куди скаржитися на терасу, що заважає пройти?

Будь-який киянин може залишити скаргу. На сьогодні найшвидший спосіб – КБУ «Контактний центр м. Києва» 15-51. Скаргу можна зареєструвати через мобільний застосунок, сайт, або зателефонувавши на гарячу лінію. Ця скарга буде розписана операторами на контролюючий орган, у даному випадку – на ДМБ. Ми ж зі свого боку направимо інспектора, виявимо порушення і контролюватимемо його усунення. 

Що може змінитися?

Ми прагнемо до того, що вже давно використовують в інших європейських країнах: у центральній частині міста ресторани і кафе для літніх майданчиків щодня виносять і заносять столи зі стільцями.

Для центру міста це оптимальний варіант. Можливо, є подібні місця і в спальних районах, в яких таке розміщення літніх майданчиків також доречно. Цей варіант, з одного боку, дає можливість на великих пішохідних тротуарах підприємцям виставляти додаткові місця в літню пору без зайвих витрат. З іншого боку, столи зі стільцями прибирають пізно ввечері і встановлюють рано вранці і, таким чином, ця непостійна конструкція буде відсутньою в несезон.

Однак для подібного розміщення літньої тераси необхідне спеціальне (асфальтоване) покриття перед фасадом ресторану або кафе. Зелена зона – не місце для відкритого майданчика. Таке встановлення може зіпсувати зелені насадження і карається штрафом (за ст. 152 КУпАП).

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту editor@mind.ua
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло