Chat GPT: бум навколо індустрії штучного інтелекту, реалії розвитку та вплив на креативну індустрію
Звідки така популярність і чого можна очікувати від розробки
Напередодні в Chat GPT стався глобальний збій із невідомих причин. Більшість користувачів мали проблеми із входом в аккаунти та не могли спілкуватися зі штучним інтелектом. Тож, якою б «живою» не здавалася нова розробка, усе одно останнє слово лишається за людиною. Проте й применшувати її вплив на наше життя не варто, адже можливості цього інтелекту вражають. Chat GPT вже знайшов прихильників у багатьох країнах світу. У чому все ж таки полягає феномен цього продукту, як змінюється креативна індустрія під впливом штучного інтелекту і які ще інструменти не варто залишати поза увагою, розповів Mind Managing Partner у Havas Digital Kyiv Денис Логвиненко.
Спілкування з Chat GPT схоже на спілкування з людиною
Простими словами, GPT-3 – це третє покоління нейромережевої моделі від розробника OpenAI, яку навчили обробляти людську мову. Вона створена для виконання різних задач на основі даних з інтернету. Подібна розробка насправді не є відкриттям для ринку, але має деякі особливості, що зробили чатбот Chat GPT на основі GPT-3 настільки відомим.
Почнемо з того, що це одна з найбільших мовних моделей у світі, яка містить 175 млрд параметрів. Подібне стає можливим саме завдяки алгоритму машинного навчання, під час якого штучний інтелект вчиться отримувати знання з великого масиву даних, з яких потім синтезує результат. Аби уявити потужність GPT-3, ми можемо описати її як здатність запам’ятати весь інтернет. При цьому GPT навчається за неконтрольованим методом, тобто постійно і з урахуванням раніше отриманого досвіду, що нагадує принцип навчання людей із маленького віку.
Сам по собі алгоритм машинного навчання не здатен забезпечити необхідний рівень розуміння людської мови. І саме для цього GPT-3 використовує нейронні мережі, які допомагають вдосконалювати її мовну модель, здатність вести та прогнозувати хід розмови тощо. Ця частина робить досвід роботи з GPT-3 та чатботом на її основі схожим на спілкування з людиною. Щодо версії алгоритму GPT-3.5, вона була допрацьована для генерації текстів вищої якості, виконання специфічних завдань, а також ведення розмови.
Тому віральність Chat GPT зрозуміла. Користувачі отримали вільний доступ до зрозумілого функціоналу чатбота, відповіді та результати роботи АІ якого все більше нагадують людину. Це цікаво, не потрібно багато зусиль і поки є можливість користуватися безкоштовно. Але неймовірного технологічного прориву, як ми бачимо, насправді не сталося. Технології АІ розвиваються з 60-х років минулого сторіччя, тому цей прогрес є поступовим і доволі очікуваним для тих, хто розуміється в індустрії. Хоча звісно деякою мірою результати вражають.
Читайте також: Перегони штучного інтелекту: що таке ChatGPT і кому він може стати в пригоді
Midjourney та інші платформи на основі АІ
Згадуючи Сhat GPT, ми не можемо оминути ще одну платформу на основі АІ – Midjourney. Бо в комбінації ці дві платформи реально здатні змінити ваш досвід роботи з креативом. Ця модель дозволяє створювати ультрареалістичні зображення на основі опису. Та, якщо піти іншим шляхом і застосувати Сhat GPT для удосконалення інструкцій для Midjourney, ви згенеруєте зжатий варіант необхідного набору слів, які точно спрацюють. На виході ви отримуєте зображення, дизайн яких міг би зайняти десятки годин. А якщо потрібен текст – повертаємося до Сhat GPT.
Щодо відео, тут теж є крута новинка. Модель Gen-1, яку анонсували в лютому. Працює за схемою video to video, тобто на основі наявного відео й тексту допомагає синтезувати абсолютно новий матеріал. У цьому допомагають такі режими, як маска, стилізація, розкадровка, візуалізація тощо.
Уявіть, що ви завантажуєте відео із зошитами, а на їхньому місці у відео з’являються реалістичні будинки. Тепер це зовсім інше відео по стилістиці, яке неможливо впізнати. Контент-мейкери з усього світу вже у захваті від анонсованих можливостей цього інструменту.
І подібних інструментів на основі АІ насправді набагато більше. Ось ще деякі з них, які ви можете спробувати затестити:
- Vidyo.ai. Допомагає автоматизувати процес створення коротких кліпів із довгих відео з шаблонами, підписам та емодзі.
- Beatoven. З цією платформою можна створювати музику, яку АІ генерує на основі настрою у кожній частині відео чи подкасту.
- Tome. Використовуючи GPT-3 та DALL-E 2, Tome AI може створити драфт вашої презентації за декілька хвилин.
- Podcastle. Платформа, що допоможе подкастерам. Створена, аби замінити умови студійного звукозапису – редагування звукових доріжок, поліпшення якості звуку тощо.
- Illustroke. Інструмент, який перетворить ваш текст у векторне зображення.
- DALL-E 2. Ще одна АІ-система від OpenAI. З нею ви зможете створити реалістичні зображення в різних стилях. Вміє поєднувати стилі та різні концепти.
Усі ці платформи допоможуть заощадити час, фінансові ресурси та оптимізувати різні процеси. Але важливо навчитися ними правильно користуватися. Бо іноді проблема того, що ви не отримуєте якісний результат, полягає у неправильно сформованому запиті. Ваші команди або іншого роду вказівки мають бути сформульовані в певний спосіб, щоб АІ зміг згенерувати необхідну вам відповідь. І цьому варто повчитися.
Читайте також: Скласти бізнес-план за допомогою штучного інтелекту: коли бот ChatGPT може бути корисним, а коли здатен «підманути»
Штучний інтелект у креативній індустрії
Штучний інтелект сьогодні вже використовується в більшості індустрій. Креативна – яскравий тому приклад. Оптимізація рекламних кампаній, створення візуального контенту, шрифтів та різного роду текстів, створення чатботів, створення музики – цей список можна продовжувати довго. Так, моделі на основі АІ не здатні замінити людину, але люди, які вміють користуватися ними, з часом можуть замінити тих, хто ігнорує існування АІ.
Ці інструменти вже сьогодні дають можливість креативним командам ефективно змінювати процеси всередині та впливають на швидкість пошуку й опрацювання ідей, збору аналітики та ухвалення рішень. Але є нюанси, про які варто знати, перш ніж інтегрувати АІ в роботу бізнесу.
Читайте також: Чат-бот і 500 000 грн для армії: як команда українського стартапу UBOS допомагає військовим та бізнесу
Захист авторського права на нові твори АІ
Говорячи про застосування штучного інтелекту в креативних індустріях, ми не можемо ігнорувати юридичні аспекти використання згенерованої інформації.
Перше, про що варто подумати, – це порушення інтелектуальних прав. Так, ви можете використовувати той самий Chat GPT для натхнення, пошуку ідей, створення чернеток і загальних концептів. Але дані, на основі яких було згенеровано інформацію, можуть бути об’єктом чийогось авторського права. Тому використання згенерованої штучним інтелектом інформації (текстової чи візуальної) з комерційною метою може мати потенційні юридичні наслідки.
Не забувайте й про захист даних. Деякі платформи відкрито користуються даними, які завантажують користувачі. Тож, якщо, наприклад, вирішите завантажити документ клієнта, що містить конфіденційну інформацію, по факту ви одразу порушите NDA, і невідомо, хто побачить і скористається цим надалі.
Ще одне проблематичне питання – наклепи, дискримінація та упередженість. Штучний інтелект не працює бездоганно, тому випадки коли згенерований контент може містити в собі інформацію, що порушує ті чи інші права людей, доволі часті. Сюди ж додаються випадки коли подібні платформи генерують дані з помилковими твердженнями або взагалі з фейками. Про все це потрібно пам’ятати та завжди перевіряти, перш ніж базуватися на цій інформації у будь-якій діяльності.
Напрям розвитку індустрії АІ
Як бачимо вже сьогодні, АІ повільно починає змінювати вектор розвитку індустрій. Але поки цю стадію можна умовно назвати «ми приглядаємося». Наразі йдеться про більш буденні задачі, які допомагають вивільнити час спеціалістів для чогось більш значущого за допомогою автоматизації процесів.
Створення General AI, або повного/cильного штучного інтелекту, все ще залишається теоретичним питанням, бо генерація процесів людського мозку потребує потужностей на рівні фантастики. Тому зараз індустрія АІ швидкими темпами рухається до створення дійсно потужних та ефективних інструментів, які підсилюватимуть уяву й інші інтелектуальні можливості людини. Але людина все ще залишається єдиною істотою, яка має подібний надзвичайний ресурс.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.