Як налаштуватися на робочий лад: 10 прийомів для самомотивації

Як налаштуватися на робочий лад: 10 прийомів для самомотивації

Що потрібно, щоб домогтися максимальної продуктивності після свят

Цей матеріал також доступний російською
Як налаштуватися на робочий лад: 10 прийомів для самомотивації
Фото: bigstock

Повернутися до звичного робочого режиму після тривалих свят або вихідних може виявитися непростим завданням не лише для ледарів зі стажем, а й для трудоголіків, які щиро люблять свою справу. У США це явище називають post-vacation blues і зазначають, що воно властиве представникам усіх без винятку професій.

Mind вирішив допомогти своїм читачам і зібрав 10 прийомів, що підкажуть, як увійти в продуктивні будні з найменшими моральними втратами.

1. Складіть план

Найкраще починати роботу зі складання планів і списків, у яких ви розподілите поточні завдання на найближчий місяць, тиждень або хоча б день.

Ранжувати їх можна за терміновістю, однак не варто планувати всі значні і важливі справи на перший робочий день: завдань не поменшає, а ви швидше втомитеся. Набагато ефективніше «дозувати» навантаження, збільшуючи його поступово.

2. Почніть з малого

Невеликі завдання після святкового періоду даються легше, ніж глобальні. У перші офісні дні можна розібратися з накопиченими наприкінці 2018-го рутинними справами: перевірити, чи не залишилися непоміченими важливі листи в пошті, закрити застарілі завдання, розібрати «скарбничку ідей» і обговорити плани з колегами.

Завдання, які виконуються легко і швидко, мотивують продовжувати роботу над наступним пунктом списку, навіть попри те, що він глобальніший.

3. Обдуріть себе

Спробуйте домовитися з собою, що хоча відпочинок і закінчився, ви все одно ще не виходите на бій з рутиною. Скажіть собі, що сьогодні не працюватимете, а, наприклад, будете проводити підготовчі заходи до роботи. Це допоможе швидко «втягнутися».

«Я починаю налаштовуватися на робочий лад в останній день відпустки – призначаю зустрічі, пишу план, морально готуюся. Мені це допомагає поступово увійти в те, що відбувається, а не вилити на себе «відро» новин та проблем у перший день після виходу», – поділилася особистим лайфхаком кар'єрний коуч Вікторія Сафронова.

4. Все під контролем

Згідно з опитуванням британських державних службовців, яке називається «Дослідження Уайтхолла», чим вище службовий щабель, на якому людина знаходиться, тим міцніше у неї здоров'я, і тим вона менше піддається стресу. Причину цього феномена вбачають у тому, що керівники мають більше контролю над своїм життям.

Отже, для того, щоб відчувати менше стресу від виходу на роботу після новорічних свят, достатньо створити ілюзію контролю над ситуацією. У цьому допоможуть пункти 1 і 2.

5. Розділіть великі завдання на складові

Ми впевнені, що ви вже чули цю пораду і раніше, але чи застосовували її задля мотивації? Повністю опрацювати великий проект складно, коли ви не знаєте, з чого почати. А раптом в процесі щось піде не так?

Замість того, щоб концентруватися на великій меті, що здається недосяжною, розділіть її на 10-15 міні-цілей, до яких можна йти крок за кроком у хронологічній послідовності.

При цьому завдання, які чекають на вас вже давно, не завжди вимагають оперативної участі. «Читаючи пошту, що накопичилася після відпустки, почніть згори: можливо, більш ранні завдання скасовано, а питання вже вирішено», – радить Вікторія Сафронова.

6. Нагороджуйте себе

У післясвятковий період можна спробувати пов'язати обов'язкові завдання з чимось, що приносить задоволення. Пообіцяйте собі зайти в улюблене кафе після вдалого робочого дня або побалувати себе дрібною, але приємною покупкою.

Секрет простий – поєднати те, що викликає неоднозначні почуття (а робота після довгих свят саме їх і викликає) з безумовними приємнощами.

7. Підрахуйте заощадження

Початок року – найслушніший час для того, аби поцікавитися своїм фінансовим становищем. До того ж, ніщо так не мотивує до активної роботи, як нестача грошей або негативний баланс на карті.

Найчастіше до початку повноцінних трудових буднів груднева зарплата вже пішла на подарунки, а січневий аванс – на різдвяний стіл. Усвідомлення цього факту має протверезний ефект і додає +10 до ефективної роботи.

8. Використовуйте правило 15 хвилин

Наберіться сміливості та пообіцяйте собі протягом наступних 15 хвилин займатися найбільш обтяжливим робочим завданням, не відволікаючись на соцмережі та розмови з колегами.

Секрет у тому, що, почавши, ви ймовірно «втягнетеся» в процес і зробите набагато більше, ніж планували. До того ж, повертатися до роботи, яку ви вже почали, психологічно набагато простіше, ніж починати справу з нуля.

9. М'якіше з дедлайнами

У перший тиждень після святкового відпочинку намагайтеся мінімізувати завдання з жорсткими термінами виконання. Напружена і кваплива робота «на вчора» ще нікому не допомогла успішно увійти в повсякденний режим. До того ж, після тривалого відпочинку складно розрахувати час, необхідний на вирішення тих чи інших завдань. Краще набирати обертів поступово.

10. Не забувайте про відпочинок

У перші робочі дні намагайтеся повноцінно відпочивати після роботи і висипатися. Не варто і затримуватися в офісі допізна. Робіть невеликі перерви під час роботи, але витрачайте їх не тільки на каву, а й на зарядку: прогуляйтеся, розімніть руки-ноги і дайте відпочити спині.

«Після відпустки ми дозволяємо працівникам день-два приходити дещо пізніше і йти трохи раніше. Також намагаємося не планувати важливі переговори на надто ранній або пізній час», – розповіла HR Generalist компанії в ITProsteer Ірина Клейменова. Вона теж згодна, що входити в робочий ритм краще поступово.

«Так кожна людина може почати роботу в комфортному для неї темпі, а не  «вбитися об ворк» у першу ж годину після довгих вихідних», – резюмує вона.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті