Секрети Amazon: чому варто читати книжку «Працюючи навпаки»
Як компанії допоміг аналіз власних кроків, щоб досягти рівня, який ми бачимо зараз

Amazon – історія успіху, що приваблює і спонукає розібратися, як вдалося зробити з невеличкого інтернет-магазину відому на весь світ компанію. Сьогодні Mind пропонує ознайомитися з новим виданням, яке ще не вийшло з друку, що розповідає про становлення гіганта продажів.
Бекґраунд. Безумовно, якщо думати глобально, то кожна людина в компанії – це як гвинтик великого механізму: потрібна, важлива, її робота необхідна. Але якщо нас цікавлять деталі роботи компанії, то хочеться почути розповідь від когось хто: а) працює в компанії давно; б) перебуває на керівних посадах та змушений ухвалювати важливі рішення. Ось ми й маємо двох авторів цієї книжки – Коліна Брайара та Білла Кара. Колін приєднався до Amazon 1998 року, а покинув аж 2010-го. Його важливі посади дозволяли аналізувати ухвалені рішення та робити висновки. Ці двоє, бувши директорами, проаналізували всі помилки Amazon та написали книжку, де постаралися показати всі закономірності, які трапляються на шляху компаній.
Оригінальна назва: Working Backwards: Insights, Stories, and Secrets from Inside Amazon
Видавництво: BookChef
Сюжет. Важко уявити, що цю книжку захочеться почитати комусь заради розваги, як художню літературу. Судячи з першого розділу, який Mind ексклюзивно отримав від BookChef до виходу самої книжки, то ця історія немає нічого спільного з «водою» та пустими балачками.
Що ж можна засвоїти з розділу «Показники»?
Виявляється, варто звертати більше уваги не на вихідні показники компанії, а навпаки – на вхідні: «Діяльність Amazon базується на цій філософії, у рамках якої головну увагу приділяють випереджальним індикаторами (ми називаємо їх «підконтрольні вхідні показники»), а не запізнілим індикаторам («вихідні показники»)». Насправді, звучить все логічно. Правильно проаналізувавши старт, ми зможемо спрогнозувати фініш. Автори діляться історією, коли їхні спеціалісти та працівники неправильно проаналізували ситуацію та закупили не надто популярні товари, що згодом призвело до того, що вони займали місце на складі, коли було б набагато важливіше віддати це місце під продукти, які замовляли частіше.
Але це не єдиний секрет Amazon. Всі з нас чули про маховик часу з «Гаррі Поттера», але чи чули ви про маховик Amazon? Тепер і ви можете дізнаєтися, як само він «розхитується»:
- Поліпшений досвід клієнтів сприяє збільшеному потоку покупців.
- Збільшений потік покупців залучає більше продавців, які шукають цих покупців.
- Більша кількість продавців доводить до ширшого асортименту.
- Широкий асортимент поліпшує досвід покупців, завершуючи цикл.
- Цикл стимулює зростання, що, своєю чергою, зменшує структуру витрат.
- Менші витрати сприяють зниженню цін, поліпшуючи досвід клієнтів, і маховик обертається швидше.
Також ми бачимо новий термін, який тепер теж захочеться вкрасти задля щоденного використання у власній компанії. ЩАФГД – це щотижневий аналіз фінансово-господарської діяльності. Найімовірніше, у цьому понятті найважливіше слово «щотижневий». Пояснимо чому. Завдяки щотижневому, дійсно старанному аналізу, Amazon вдається знайти плюси та мінуси різних стратегій, вдосконалювати їх та більше не використовувати провальні. Цей термін з’явився в житті робітників компанії саме після Нового року, коли сервіс не справлявся з потоком клієнтів та робітники змушені були працювати по дві зміни, а деяких було залучено для пакування товару з інших посад.
Якщо ваш бізнес поки немає нічого спільного з таким гігантом, як Amazon, – читайте та не бійтеся, що вам не знадобиться. Де ви ще зможете поговорити про деталі роботи з двома директорами Amazon?
Вам сподобається, якщо: ви тільки хочете розпочати свій бізнес. Адже попри те, що Amazon – це вже доволі масштабний бізнес, ви знайдете для себе щось корисне. Ще більше книжка зацікавить тих, які ніяк не можуть «пробити стелю» показників та вийти на новий дохід. Ця книжка дасть вам порозмислити над цифрами.
Вам не сподобається, якщо: ви не маєте жодного відношення до бізнесу та взяли цю книжку в руки, очікуючи веселих історій із робочих місць. Історія все ж про побудову бізнесу та певні «лайфхаки» – на що варто звертати увагу першочергово, на які показники.
Головна причина прочитати: сказати «так» змінам у власній компанії, почавши аналізувати свій бізнес, як це роблять в одній із найбільш успішних компаній у світі. Дізнатися секрети Amazon та застосувати їх на практиці, змінивши під інший конкретний бізнес – цей шлях може стати успішним.
У тому ж дусі:
«Листи Безоса» Стів і Карен Андерсони
Сюжет книжки зібрано на основі листів засновника Amazon Джефа Безоса до власників акцій компанії. Сам Безос володіє лише 11% акцій.
Автори книжки виокремили 14 принципів, завдяки яким маленький бізнес перетворився на всесвітнього гіганта продажів. Книжка надихає на великі звершення, адже розповідає про втілення неймовірних ідей.
Видання буде цікаве як власникам бізнесу, так і тим, хто тільки замислюється над створенням власного проєкту.
«Продається все» Бред Стоун
Як Amazon перетворився з маленької інтернет-крамниці, заснованої 1994 року, на потужний бізнес. Що унікального зробив засновник компанії Джеф Безос, щоб стало можливим таке яскраве зростання.
Автор розповідає біографію компанії, з якої стає зрозумілим, що навіть неосяжні мрії можна здійснити. Він наводить її п'ять основних цінностей, які може побачити кожен, хто завітає до її офісу:
-
Одержимість клієнтами.
-
Ощадливість.
-
Спрямованість на дію.
-
Висока планка умінь.
-
Інноваційність.
Проте не тільки прагнення відповідати цим цінностям зробило цей бренд найвідомиішим у світі. Що ж ще спрацювало і як цим скористався Безос – у книжці Бреда Стоуна.
«Spotify навиворіт. Як шведський стартап здійснив музичну революцію» Свен Карлссон, Йонас Лейонхуфвуд
Зараз назва spotify знайома майже всьому світові. Навіть якщо ви не обрали цей музичний сервіс основним, то ви хоча б раз, з моменту його появи у вашій країні, слухали музику, використовуючи саме його.
Успішний бізнес сьогодні колись був лише стартапом, якому довелося конкурувати з таким серйозним противником як Apple Music.
Два журналісти в цій книжці підготували всі деталі про «злети та падіння» компанії від самого її народження.
«Продавець взуття. Книга спогадів засновника компанії «Nike». Версія для юних читачів»Філ Найт
Книжка чимось нагадує мемуари, адже тут ми знайомимося з компанією, від появи самої ідеї до вже становлення та процвітання.
Це справді один величезний, що важливо, датований по рокам спогад, як слово Nike почало лунати звідусіль.
Видання ще цікаве тим, що має версію для юних читачів, а не тільки для дорослих.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].