Світові трейдери не можуть позбавитися російської брудної нафти – Reuters
Кінцеві споживачі відмовляються її приймати, побоюючись за своє нафтопереробне устаткування

Міжнародні торговельні компанії Vitol, Glencore і Trafigura не можуть позбутися від забрудненої російської нафти з відвантаженням із балтійського порту Усть-Луга, оскільки кінцеві споживачі відмовляються її приймати, побоюючись за збереження свого нафтопереробного устаткування. Про це повідомляє Reuters.
За даними трейдерів і терміналу Refinitiv Eikon, принаймні десять танкерів із сумарним обсягом майже 1 млн тонн Urals перебувають у різних точках Європи в пошуках нових покупців, оскільки традиційні споживачі, в числі яких Eni, Exxon Mobil, Royal Dutch Shell, PKN і Repsol, відмовляються брати сорт з екстремально високим вмістом органічної хлору.
«Це катастрофа й величезний удар по іміджу Росії як надійного постачальника. Ми чуємо обіцянки від уряду РФ, що скоро проблема буде вирішена, але нічого досі не відбулося», – наголосив великий покупець російської нафти. Торгові компанії відмовилися від коментарів.
Раніше російська влада пообіцяла, що якісна нафта буде в порту Усть-Луги 8 травня, однак п'ять джерел у торгових колах повідомили виданню, що рівень вмісту органічної хлору в Усть-Лузі залишається високим – майже 60–75 ppm при нормі 10–15 ppm.
«Я запитав нашого фахівця з переробці, чи можемо ми купити цю нафту? Він сказав, що це великі ризики для обладнання», – сказало джерело в компанії, яка купує Urals на Балтиці для постачання на НПЗ у Європі.
Нагадаємо: забруднення нафти Urals хлорорганікою було виявлено наприкінці квітня, що змусило Білорусь тимчасово обмежити експортні постачання нафтопродуктів із Росії.
23 квітня Білорусь зупинила експорт світлих нафтопродуктів в Україну, Польщу та країни Балтії. Експорт зупинено через постачання неякісної нафти з Росії.
Як повідомлялося, Польща також зупинила транзит забрудненої російської нафти нафтопроводом «Дружба».
ЗМІ також повідомили, що наприкінці квітня з порту Усть-Луги з брудною нафтою відплили щонайменше п'ять танкерів. За їхніми даними, забруднену сировину купили Equinor (Норвегія) , Vitol (Швейцарія-Нідерланди), Trafigura (Сінгапур), Glencore (Швейцарія) і Total (Франція).
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].