У «Транснєфті» знали про забруднення ще до того, як сировина потрапила в «Дружбу» – росЗМІ
Російські НПЗ проінформували компанію про некондиційну сировину ще 2 квітня, за 17 днів до того, як її виявили в Білорусі

За інформацією глави Центру політичної інформації Олексія Мухіна, керівництво «Транснєфті» було попереджено про підвищений вміст хлорорганіки в нафті «задовго до того, як все ще відбулось». Про це він заявив в інтерв’ю «Коммєрсант FM».
«Ще 2 квітня було встановлено те, що нафта містить підвищену хлорорганіку, були відповідні показники, і тут низка компаній почали бити на сполох, запропонувавши «Транснєфті» вчасно вирішити цю проблему», – наголосив він.
Проте скандал із російською «брудною нафтою» розгорівся 19 квітня, коли різке погіршення якості сировини помітила білоруська сторона.
За словами Мухіна, попри попередження «Транснєфть» перенаправила цю нафту в трубопровід «Дружба» через свою конкретну «дочку» – «Транснєфть-Пріволга». У результаті ми отримали те, що отримали».
«Можливо, керівництво «Транснєфті» було не в курсі, яким чином «брудна» нафта потрапила в «Дружбу» через їхнє дочірнє підприємство, – продовжив експерт. – Але тоді виникає питання про його профпридатність. Після повідомлення від російських НПЗ «Транснєфть» зобов'язана була ще ретельніше перевіряти базові показники якості сировини на кожному вузлі прийому».
Мухін також розповів, що з 25 квітня РФ щодня втрачає по $80 млн.
«Фінансові втрати тут посилюються ще й іміджевими, бо вся ця ситуація дуже добре лягла на те, що Росія завжди заявляла, що вона – надійний постачальник, а в результаті вийшло, що ні. Це серйозна шкода не тільки комерційна, але ще й іміджева», – додав він.
Нагадаємо: після виявлення забрудненої нафти транзит в Європу було зупинено.
Міненерго Росії підтвердило факт забруднення російської нафти діхлоретаном – токсичною речовиною з сильними корозійними властивостями, що використовуються як розчинник жирів і парафінів. РФ свою провину визнала й погодилася компенсувати шкоду, але тільки тим, хто «доведе реальні збитки» від брудної нафти.
Експерти підрахували, що експорт російської нафти Urals у Польщу і Німеччину може вийти на докризовий рівень у липні 2019 року.
3 червня стало відомо, що прийом нафти, що надходить нафтопроводом «Дружба», на приймально-здавальному пункті (ПСП) Будковіце (Словаччина) і Фенешлітке (Угорщина) увійшов в штатний режим.
На відміну від інших країн-транзитерів, Польща не пристала на пропозицію Росії спочатку відновити подачу кондиційної нафти, а потім вирішувати питання компенсацій за завдані збитки. Північна гілка російського експортного нафтопроводу залишається паралізованою з 24 квітня.
Днями про вимоги компенсувати збитки через брудну нафту оголосила і французька нафтовидобувна компанія Total.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].