У «Транснєфті» знали про забруднення ще до того, як сировина потрапила в «Дружбу» – росЗМІ

У «Транснєфті» знали про забруднення ще до того, як сировина потрапила в «Дружбу» – росЗМІ

Російські НПЗ проінформували компанію про некондиційну сировину ще 2 квітня, за 17 днів до того, як її виявили в Білорусі

У «Транснєфті» знали про забруднення ще до того, як сировина потрапила в «Дружбу» – росЗМІ
фото www.transneft.ru/gallery

За інформацією глави Центру політичної інформації Олексія Мухіна, керівництво «Транснєфті» було попереджено про підвищений вміст хлорорганіки в нафті «задовго до того, як все ще відбулось». Про це він заявив в інтерв’ю «Коммєрсант FM».

«Ще 2 квітня було встановлено те, що нафта містить підвищену хлорорганіку, були відповідні показники, і тут низка компаній почали бити на сполох, запропонувавши «Транснєфті» вчасно вирішити цю проблему», – наголосив він.

Проте скандал із російською «брудною нафтою» розгорівся 19 квітня, коли різке погіршення якості сировини помітила білоруська сторона.

За словами Мухіна, попри попередження «Транснєфть» перенаправила цю нафту в трубопровід «Дружба» через свою конкретну «дочку» – «Транснєфть-Пріволга». У результаті ми отримали те, що отримали».

«Можливо, керівництво «Транснєфті» було не в курсі, яким чином «брудна» нафта потрапила в «Дружбу» через їхнє дочірнє підприємство, – продовжив експерт. – Але тоді виникає питання про його профпридатність. Після повідомлення від російських НПЗ «Транснєфть» зобов'язана була ще ретельніше перевіряти базові показники якості сировини на кожному вузлі прийому».

Мухін також розповів, що з 25 квітня РФ щодня втрачає по $80 млн.

«Фінансові втрати тут посилюються ще й іміджевими, бо вся ця ситуація дуже добре лягла на те, що Росія завжди заявляла, що вона – надійний постачальник, а в результаті вийшло, що ні. Це серйозна шкода не тільки комерційна, але ще й іміджева», – додав він.

Нагадаємо: після виявлення забрудненої нафти транзит в Європу було зупинено.

Міненерго Росії підтвердило факт забруднення російської нафти діхлоретаном – токсичною речовиною з сильними корозійними властивостями, що використовуються як розчинник жирів і парафінів. РФ свою провину визнала й погодилася компенсувати шкоду, але тільки тим, хто «доведе реальні збитки» від брудної нафти.

Експерти підрахували, що експорт російської нафти Urals у Польщу і Німеччину може вийти на докризовий рівень у липні 2019 року.

3 червня стало відомо, що прийом нафти, що надходить нафтопроводом «Дружба», на приймально-здавальному пункті (ПСП) Будковіце (Словаччина) і Фенешлітке (Угорщина) увійшов в штатний режим.

На відміну від інших країн-транзитерів, Польща не пристала на пропозицію Росії спочатку відновити подачу кондиційної нафти, а потім вирішувати питання компенсацій за завдані збитки. Північна гілка російського експортного нафтопроводу залишається паралізованою з 24 квітня.

Днями про вимоги компенсувати збитки через брудну нафту оголосила і французька нафтовидобувна компанія Total.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті