Discuss Discuss
Не «Зумом» єдиним: які технологічні продукти актуальні у сфері освіти

Не «Зумом» єдиним: які технологічні продукти актуальні у сфері освіти

4 EdTech-кейси, здатні неабияк спростити доступ до інформації

Этот материал также доступен на русском языке
Не «Зумом» єдиним: які технологічні продукти актуальні у сфері освіти
Фото: pixabay

2020 року обсяг світового ринку освітніх технологій EdTech сягнув $63 млрд. Через пандемію EdTech злетів у всіх «секторах»: у шкільному, вищому, корпоративному навчанні, курсах для дорослих тощо. За прогнозами, до 2025 року оборот перевищить $404 млрд. 

У цій сфері сильні позиції й України. У нашій країні вже понад 45 успішних стартапів: Grammarly, Preply, AllRight, Prometheus, BUKI, Ed-era, Osvitoria тощо. Додають драйву цій ніші й вітчизняні IT-компанії, які розробляють EdTech-продукти для іноземних замовників.

Mind спільно з платформою Reactor.ua продовжує серію публікацій про інновації. У цій статті розповідаємо про чотири технологічні продукти для сфери освіти, які створили українські IT-компанії і/або використовують вітчизняні навчальні заклади. Редакція відібрала проєкти, про які раніше майже не писали вітчизняні медіа. Раніше видання розповідало про інновації для аграріїв, українські MedTech-розробки, сервіс, що допомагає керувати операціями на складі онлайн, тандемі дронів і всюдиходів-амфібій, про технології, що перетворюють автомобіль у гаджет на колесах, і рішення для e-commerce.

Ringorang

Не «Зумом» єдиним: які технологічні продукти актуальні у сфері освіти

Виклик. Одна з ключових конкурентних переваг будь-якої компанії – рівень компетенції її співробітників. Щорічно підприємства по всьому світу вкладають близько $300 млрд у навчання свого персоналу. Останнім часом – особливо в період пандемії – все більшим попитом почало користуватися дистанційне «підкачування» скілів. Компанії стали шукати сервіси для корпоративного навчання, які допомагають досягати вимірних результатів.

Суть продукту. Одну з таких платформ – Ringorang – допомагали створювати українські IT-фахівці із Sigma Software Group. Це застосунок KaaS (Knowledge as a Service), що ґрунтується на гейміфікації та мікронавчанні. Отримання знань і вироблення навичок відбувається в ігровій формі – через різні квізи та «вікторини», по 10–15 хвилин на день. Співробітники можуть занурюватися в навчання «без відриву від виробництва».

«Вікторина» проходить так:

  • Після установки програми, користувач вибирає курси, які він хотів би або мусить пройти.
  • Кожен курс розподіляється на невеликі блоки, у кожному з яких учень отримує від програми поради щодо проходження завдань і теоретичний матеріал для вивчення.
  • Відповідно до визначеного розкладом курсу застосунок протягом дня відправляє учасникам короткі квізи, на які користувачі повинні відповісти протягом 60 секунд.
  • За правильні та швидкі відповіді користувачі отримують бали. На їхній основі система будує таблиці лідерів і розподіляє спеціальні бейджі-нагороди, які перетворюють навчання на змагання.
  • Статистика в реальному часі допомагає відстежувати прогрес у навчанні та при потребі підлаштовувати курс.

«Запатентований формат Ringorang дозволяє розбивати навчальні матеріали на короткі та зрозумілі частини, які вбудовуються у формат змагальної гри. Це робить навчання легким, захопливим і продуктивним. Зручний інструментарій допомагає компаніям створювати й запускати індивідуальні навчальні курси. Також сервіс пропонує готові навчальні курси з інформаційної безпеки, GDPR і основ управління якістю», – уточнює CEO і співзасновник Sigma Software Group Валерій Красовський.

Застосування на практиці. Sigma Software розробляла застосунок на замовлення Ringorang Worldwide LLC. Сьогодні платформу використовує багато компаній зі списку Fortune 50. «Із введенням карантину й переходом на віддалену роботу застосунки для віддаленого навчання стали користуватися більшою популярністю. Не стала винятком і KaaS-платформа Ringorang», – зазначає Красовський.

За його словами, співпраця Sigma Software і Ringorang почалося ще у 2009-му: «За 11 років ми спочатку розробили MVP і допомогли випустити його на ринок. Потім, поступово розширюючи команду й  додаючи новий функціонал, допомагали клієнту адаптувати продукт під різні сфери застосування. У якийсь момент концепція остаточно сформувалася, продукт почав набирати популярності і суттєво зросла кількість користувачів. Такі зміни потребували істотного реінжинірингу рішення – потрібно було підвищити продуктивність, усунути наявні технічні обмеження та вивести продукт на принципово новий рівень. Для цього ми запустили унікальну на ринку послугу CTO-as-a-Service і вийшли на новий рівень партнерства з клієнтом, на якому всі технологічні рішення на проєкті ухвалюються нашими архітекторами, які виступають у ролі CTO для замовника. Модернізоване рішення дозволило замовнику залучити ще більшу кількість клієнтів».

Ефективність продукту. У Sigma Software розповідають, що компанії – замовники навчання отримують:

  • у 10 разів більше залучення користувачів у порівнянні з іншими інструментами дистанційного навчання;
  • підвищення рівня знань персоналу на 20%;
  • 80% співробітників зберігають отримані знання через понад два місяці після проходження курсів;
  • зниження вартості навчання на 20–50% у порівнянні з традиційними методами.

Studytube

Не «Зумом» єдиним: які технологічні продукти актуальні у сфері освіти

Як виникла і трансформувалася ідея? «Чому лекції такі загальні й однакові для всіх? Освіта має бути самою диференційованою сферою і працювати за принципом Google, коли користувач отримує унікальний результат на свій запит», – про це ще 2010 року задумався студент юридичного факультету Маастрихтського університету (Нідерланди) Хомам Карімі. І разом із партнерами створив адаптивну навчальну платформу, яка підлаштовується під користувача.

Так спочатку з'явилася StudytubeLaw. Майже відразу на ній зареєструвалося понад 20 000 студентів юридичних факультетів. Учні змогли перевіряти свої знання після вивчення кожного розділу й отримувати інформацію, якої бракувало. Це дозволяло оптимально й у зручному для них темпі готуватися до іспитів.

Однак подальше масштабування забуксувало: продукт не підходив для інших спеціальностей. Тоді засновники зробили півот і змістили фокус платформи зі студентів на співробітників компаній.

«Знання неминуче застарівають, виникає необхідність у придбанні нових навичок та умінь. Далекоглядні організації це розуміють й інвестують у навчання свого персоналу», – пояснюють у Daxx. Українські фахівці цієї IT-компанії 2014 року приєдналися до шліфування продукту. Співробітники інженерного хаба в Харкові беруть  участь у проєктуванні, дизайні, розробленні, тестуванні нового функціоналу, відповідають за підтримку та поліпшення роботи сервісу.

Суть продукту. Поступово Studytube перетворилася в платформу для корпоративного навчання та менеджменту освітніх ресурсів. Сервіс орієнтований як на B2B, так і на B2C-сегменти. Користувачам пропонують:

  • зручну та інтуїтивно зрозумілу навчальну платформу для реалізації різноманітних освітніх цілей;
  • індивідуальну систему навчання з урахуванням ринкових тенденцій;
  • експертизу й менеджмент курсів;
  • систему аналітики ефективності курсів;
  • систему тригерів: можливість автоматично надавати курси співробітникам, яких підвищують або переводять на іншу посаду;
  • систему виставлення рахунків.

Також розробники запустили різні види онлайн-навчання для державних організацій і аутстафінгових компаній. Вони можуть скласти внутрішню й зовнішню програми навчання, автоматизувати процес пошуку необхідних ресурсів і відстежувати результати за допомогою системи управління навчанням.

«Завдання Studytube – допомогти компаніям у процесі навчання співробітників. Також проєкт частково розв'язує проблему кадрового голоду. Легше навчити або перевчити співробітника, ніж шукати й наймати нового. Studytube допомагає знизити плинність кадрів до 60%», – вважають у Daxx.

Застосування на практиці. Платформа просувається в Нідерландах. Зараз у неї понад 500 000 користувачів і близько 300 клієнтів. Серед них міжнародні компанії Greenpeace, SPAR, Mitsubishi Motors Europe тощо. «Близько 20% клієнтів належать до галузі тимчасової зайнятості (Brisker Group, Werktalent, AP Support, Easyworx, HDR Group Business). В інших секторах Studytube уклав партнерські відносини з ECW Netwerk, AVK Plastics, Onder de Bomen and Aidence тощо. Також платформою користуються більш ніж 40 нідерландських муніципалітетів», – перераховують у Daxx.

Результат. Studytube входить у двадцятку tech-компаній Нідерландів, що найбільш швидко зростають, та в 500 – Європи. «За останні шість місяців понад півсотні організацій вибрали цю платформу», –  розповідають у Daxx і наводять приклад компанії RDW, яка працює у сфері автомобільної промисловості. У RDW вирішили зробити внутрішнє навчання централізованим і зручнішим для співробітників. Спочатку їхній процес «підкачування» складався з двох окремих компонентів: платформи для онлайн-навчання та посередника для замовлення зовнішніх навчальних курсів. З'явилася потреба в інтеграції цих складових і зручності. Studytube об'єднував функціонал. Співробітники RDW змогли будувати індивідуальні навчальні плани, а менеджмент – перевіряти рівень знань фахівців.

Education Creatio

Не «Зумом» єдиним: які технологічні продукти актуальні у сфері освіти

Проблематика. Організація навчального процесу в приватних школах і на курсах – лише на перший погляд проста справа. Менеджеру важливо контролювати масу «дрібниць»: вибудовувати зручний графік занять, налагодити систему оповіщення учнів, не забувати індивідуальні побажання клієнтів, не плутати їх дані, розраховувати економічну ефективність кожного курсу, залучати нових лекторів, знімати приміщення для занять тощо. Встежити за функціональністю всього цього в Exсel практично нереально.

Суть продукту. На допомогу менеджерам приходить CRM. Одну з таких систем – Education Creatio –  компанія Be Tech «заточила» для сфери освіти. CRM складається з декількох функціональних блоків.

Сповіщення. Система дозволяє в автоматичному режимі розсилати повідомлення як учням, так і батькам. При необхідності менеджер школи може спілкуватися з будь-ким із членів сім'ї.

Облік успішності й відвідуваності. Викладачі можуть відмовитися від паперових журналів і вносити оцінки, коментарі в електронному вигляді.

Автоматичне відправлення учням домашніх завдань.

Аналітика. У Education Creatio – повні дані стосовно кожного клієнта й учня: історія клієнтських подій, інформація про потреби учнів тощо. «У системі є можливість докладної категоризації клієнтів, потенційних замовників і учнів, що дозволяє в подальшому проводити точкові маркетингові кампанії, надавати додаткові пільги тощо», – пояснює CEO Be Tech Дмитро Гаврилов.

Облік потенційних клієнтів. У системі обробляються звернення та дзвінки від людей, які цікавляться курсами. На підставі зібраних даних можна вибудовувати маркетингові кампанії із залучення нових клієнтів.

Виставлення рахунків та облік платежів. Система контролює заборгованість клієнтів і нагадує про необхідність оплати. Налаштована функція оплати в один клік. Кошти оперативно зараховуються на рахунок компанії, а інформація про оплату з'являється в CRM.

Застосування на практиці. Education Creatio запустили 2016 року. В Україні систему використовують школи з вивчення іноземних мов, приватні школи, освітні компанії та тренінгових центри. Імена клієнтів у Be Tech не називають, оскільки підписані договори про нерозголошення.

Результат. У Be Tech розповідають, що, за відгуками клієнтів, система допомогла їм:

  • зменшити прострочену заборгованість перед навчальними закладами;
  • збільшити конверсію продажів, оскільки з кожним клієнтом ведеться систематична робота;
  • своєчасно реагувати на систематичні пропуски і зниження успішності учнів;
  • з'ясовувати, чому деякі потенційні користувачі не переходять у розряд клієнтів;
  • одночасно працювати з великою кількістю потенційних клієнтів завдяки автоматизації маркетингу;
  • відмовитися від паперового документообігу.

ID-карта

Не «Зумом» єдиним: які технологічні продукти актуальні у сфері освіти

Проблематика. У багатьох країнах електронна карта учня – давно не інновація. Діти отримують «пластик» з різними функціями: пропуск до школи, ключ для входу в електронний щоденник із розкладом уроків, запис до бібліотеки, оплата харчування й додаткових послуг у школі, пільговий проїзд у громадському транспорті тощо. А батьки можуть відстежувати переміщення свого чада, переглядати успішність, не турбуватися про те, що забули дати дитині готівку, тощо.

В Україні подібні карти обіцяють запустити в державних школах. Уже котрий рік поспіль. Однак поки ноу-хау є тільки в декількох містах із подачі місцевої влади та в деяких приватних школах. Один із таких проєктів реалізували в столичній Новопечерській школі ще 7 років тому.

Суть продукту. У школі використовують систему контролю APACS, розроблену американською компанією APOLLO. Вона виконує кілька функцій. Основна – допуск різних категорій користувачів до певних приміщень і зон на території школи.

«Є розроблені рівні доступу, які «накладаються» на окремі групи людей (вчителі, учні, відвідувачі тощо). Кожен рівень налаштований так, щоб дозволити відкрити певний перелік дверей у школі, а інші  – залишити закритими. Наприклад, група «Клінінг» має більший перелік зон, ніж група «Учителі», бо  викладачам не потрібно перебувати в технічних або спеціалізованих приміщеннях», – пояснює керівник департаменту інформаційних технологій Новопечерської школи Юрій Дєдух.

За його словами, також є можливість додати або змінити рівні доступу для групи людей або конкретного користувача на запит. Систему можна налаштувати так, що доступ до певних приміщень або зон працюватиме тільки в певний час. Наприклад, карти дітей не працюють на вхід і вихід з 10:00 до 16:00. Деяким дітям заборонено самостійно виходити зі школи. Надання прав доступу та блокування карти може відбуватися віддалено.

Ще одна функція карт – ідентифікація в загальній системі друку. «Користувач відправляє на пошту принтера файл, який треба роздрукувати. Потім прикладає карту доступу до зчитувача на багатофункціональному пристрої, і друк файлу починається автоматично. Також після авторизації можна відсканувати необхідні документи, і вони потрапляють на пошту саме того користувача, який приклав карту. Для певних груп користувачів може бути обмежена кількість роздрукованих примірників або друк кольором», – розповідає Дєдух.

Результативність. У Новопечерській школі кажуть, що використання на практиці є успішним. Система виконує свої функції у належний спосіб. Хоча завжди є людський фактор, який вносить певні корективи в роботу будь-яких систем. Наприклад, втрата «пластику» або порушення правил і передача карт іншим користувачам.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті