Ремонт без додаткових витрат: як новий закон про ОСЦПВ захищає інтереси автовласників
Партнерський матеріал

Ремонт без додаткових витрат: як новий закон про ОСЦПВ захищає інтереси автовласників

Які нововведення забезпечать більш справедливе відшкодування вартості послуг СТО?

Ремонт без додаткових витрат: як новий закон про ОСЦПВ захищає інтереси автовласників

З 1 січня 2025 року починає діяти новий закон про ОСЦПВ, який відкриває не тільки нову еру для Автоцивілки, але й значно покращує якість страхових послуг на цьому ринку. Про основні зміни ми писали в попередньому матеріалі, тож продовжуємо розбирати новий закон в деталях.

Одна з головних змін – при розрахунку страхових виплат більше не будуть враховувати знос деталей авто, що особливо важливо для власників автомобілів старше 5 років. Це означає, що тепер страхового відшкодування вистачить на повноцінний ремонт без додаткових фінансових витрат. Крім того, новий закон спрощує сам процес ремонту: клієнт зможе обрати СТО зі списку страховика і забрати вже повністю відремонтовану машину.

За деталями таких нововведень Mind звернувся до Наталії Бортюк, Генерального директора СК «Експрес Страхування», що входить до УКРАВТО ГРУП і має найбільшу партнерську мережу СТО в Україні.

Розпочнемо з того, що зараз всі страховики в Україні при оцінці вартості запчастин на авто, які потребують заміни після страхового випадку, користуються методикою розрахунку суми відшкодування, яка передбачає врахування фізичного зносу деталей. По суті, фізичний знос – це відношення між поточною вартістю авто і вартістю такого ж нового авто. Це означає:  чим старіший автомобіль, тим більше буде відсоток зносу і тим меншою буде сума виплати на заміну необхідних для ремонту запчастин.

Наприклад, уявімо що в ДТП потрапили три автомобілі Renault Megan. Перший – 2020 року випуску (р.в.), що раніше не потрапляв в ДТП, другий – 2017 р.в., який вже має сліди відновлювального ремонту, третій – 2004 р.в. У всіх трьох автомобілів аналогічні пошкодження: задній бампер, кронштейн бампера, наповнювач бампера, декоративна панель кришки багажника, також є необхідність заміни вставки заднього скла.

Для першого авто 2020 р.в. вартість запчастин зараз буде вираховуватись без урахування зносу деталей і складе 21 441 грн. Для другого авто 2017 р.в., що вже відновлювалось через ДТП, знос деталей вже буде враховуватись і, уявімо, що відповідно методики становитиме 46,6%. Тож компенсація для закупівлі запчастин для цього авто складе вже 11 449 грн. А для третього авто 2004 р.в. знос сягне вже 70%, і страхова виплата на заміну запчастин становитиме вже 5 898 грн.

Таким чином, в разі ДТП розмір шкоди для таких машин оцінюється меншою сумою порівняно з новими автомобілями, оскільки застосовується відповідний коефіцієнт зносу. Цей коефіцієнт визначає, наскільки зменшиться сума відшкодування на запчастини, і може коливатися в межах від 10% до 70%.  Він безпосередньо залежить від віку автомобіля та його загального стану. І це може призвести до того, що страхового відшкодування не вистачить для покриття повної вартості ремонту, оскільки запчастини, як правило, коштують однаково для всіх автомобілів, незалежно від їхнього віку.

Така ситуація ставить власників старіших автомобілів у невигідне становище, адже їм доводиться покривати частину витрат на ремонт за власний рахунок. Тому, отримавши страхове відшкодування з урахуванням зносу деталей, потерпілий часто стикається з вибором: звернутися до неофіційних майстерень («гаражів») і самостійно шукати запчастини на «розборках» або обрати офіційне СТО. В цьому випадку автовласнику доводиться доплачувати за ремонт самостійно або вимагати певну суму у винуватця ДТП. Останній може добровільно компенсувати необхідну суму, але іноді потерпілому доводиться звертатися до суду для вирішення цього питання.

З прийняттям нового закону, цей коефіцієнт використовуватися не буде і при розрахунку суми відшкодування враховуватимуть вартість нових деталей – як для нових авто, так і старших. В першому випадку це будуть виключно нові запчастини, оригінальні або дозволені виробником – такі, що відповідають стандартам якості та повністю ідентичні деталям, встановленим на заводі при виготовленні автомобіля. В другому випадку йдеться про деталі, що є аналогами оригінальних і повністю відповідають технічним характеристикам авто, тобто підходять за розмірами, функціями та якістю.

Таке нововведення означає, що суми відшкодування для автомобілів віком понад 5-7 років суттєво зростуть. Це особливо важливо з огляду на те, що понад 90% автопарку в Україні складають автомобілі віком від 5 років і старші. Тож нові правила забезпечать більш справедливе покриття витрат на ремонт для більшості автовласників.

Ще одна нова норма – пріоритетні виплати страхового відшкодування безпосередньо на рахунок СТО. Тепер постраждалому не потрібно буде перейматися щодо суми і термінів відшкодування, займатися пошуком запчастин та контролювати процес ремонту. Він має лише обрати СТО з переліку на сайті страховика і потім забрати звідти відновлене авто. Не влаштовує жодна СТО з переліку страховика? Пишете заяву і, за згодою страховика, ремонтуєте авто на іншому СТО. У певних випадках можна буде також отримати грошову компенсацію вартості ремонту «на руки» (за реквізитами власного рахунку в банку), але вже за вирахуванням ПДВ.

Завдяки цим змінам автовласникам більше не доведеться хвилюватися, що відшкодування не вистачить на ремонт – все стає більш зручним і зрозумілим. Звернувся до страховика, обрав СТО, забрав вже відремонтований автомобіль. Все!

Ремонт без додаткових витрат: як новий закон про ОСЦПВ захищає інтереси автовласників

Наталія Бортюк, Генеральний директор СК «Експрес Страхування»

«Варто зазначити, що СК «Експрес Страхування» з початку створення компанії надає своїм клієнтам можливість ремонту на сертифікованих офіційних СТО, забезпечуючи повний контроль на всіх етапах – від замовлення запчастин до завершення відновлення автомобіля. Компанія працює по всій території України і постійно розширює свою присутність в регіонах, тому клієнти можуть бути впевнені в якості та надійності послуг незалежно від місця проживання. Окрім цього, компанія гарантує оперативність обслуговування та прозорість усього процесу, що робить відновлення автомобіля максимально зручним для кожного автовласника», – підкреслює Наталія Бортюк.

Раніше ми вже отримали відповіді від СК «Експрес Страхування» на такі запитання:

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Invest Summit. Jazz Business
Читайте також
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло