Угода із Всесвітом: як досягти успіху в бізнесі
Чому потрібні чіткі правила й до чого тут обмін енергіями

Один із безперечних атрибутів успіху в бізнесі – вміння доводити почате до кінця. Далеко не всім підприємцям пощастило мати цю якість серед уроджених, тому багатьом доводиться прокачувати даний скіл від проєкту до проєкту. Навіть при тому, що на цю тему вже написано безліч книг і проведено тренінгів, кожна людина з часом виробляє свій підхід до визначення мети, спираючись на наявний особистий досвід і доступну світову практику.
Артем Ковбель, старший партнер Vigilant Forensic Boutique, член наглядової ради Global Spirits, ТМ «Хортиця», спеціально для Mind описав власний алгоритм ефективності й розповів, як правильно ставити завдання та досягати їхнього виконання в довгостроковій перспективі (англ. – long term run).
Більшість успішних підприємців на тому чи іншому етапі життя «знайшли нафту у своєму бізнесі». У цьому їм допомогли системи координат, які вони самі побудували.
Наприклад, Рей Даліо в книжці «Принципи» описав підхід до ефективного розвитку себе та своєї компанії. На певному етапі становлення він завів спеціальний зошит – так званий fuck up book, де зазначав все набиті гулі. Цей «літопис провалів» із часом переріс у зведення правил і закономірностей, перевірених на особистому досвіді. І він являв собою перелік ідеальних рішень, застосовуючи які, можна перемогти в будь-якій справі.
У багатьох із тих успішних українських бізнесменів, з якими я знайомий особисто, компанія має свою ідеологію – ті самі «правила Рея Даліо», але викладені в найрізноманітніших інтерпретаціях. У когось це фрази, написані на сходинках, піднімаючись якими щоранку, людина вплітає їх у свою підсвідомість. У інших – це добірка ключових книг, що формують фундамент корпоративної культури й ідеологію компанії. У третіх – пронумеровані «закони», які висять у рамці на стіні за робочим місцем кожного співробітника.
Кожен із підприємців знаходить власні ключі для успішного розвитку своєї компанії. Шлях до успіху та безперервного вдосконалення співзвучний японській ідеології кайдзен, згідно з якою будь-який процес у бізнесі піддається постійному відточуванню для забезпечення більшої керованості й продуктивності. Цей принцип допоміг концерну Toyota стати одним із лідерів світового автопрому.
Особисто я серед найбільш ефективних елементів виділяю кілька: планування, чітку постановку дедлайнів, фіксацію та реакцію. Розглянемо кожен з них детальніше.
Планування
Цей елемент дозволяє завчасно структурувати/пріоритезувати завдання і мету. Особисто я з командою планую кожен тиждень за день до його початку. Дві-три години, витрачені на таку «артпідготовку», допомагають налаштуватися на правильну хвилю, подумки уявити, як, коли й що потрібно робити, а в понеділок із самого ранку рухатися відповідно до заданого плану, не витрачаючи часу на те, щоб згадати раніше заплановане.
У пріоритезації істотно допомагає матриця Ейзенхауера, яка розбиває всі справи на термінові/нетермінові, важливі/неважливі. Її основна мета – ранжувати завдання відповідно до пріоритетів і привчити людину не витрачати час на непотрібні. Цей інструмент планування також згадується в книжці Стівена Кові «7 навичок високоефективної людини». Одне з правил свідчить: завдання потрібно виконувати від важливих до менш важливих, а не навпаки. Або, як кажуть на Заході, «спочатку з'їси жабу» (англ. – eat a frog in the morning). Це означає, що трудовий тиждень/день потрібно починати з найскладніших завдань або трудомісткого проєкту, щоб, звільнившись від нього, далі рухатися без каменю на душі.
Короткий висновок: стратегічне планування варто проводити за день до старту проекту, а не тоді, коли вже все почалося. В успішному бізнесі «посмертний діагноз» неприпустимий. Також необхідно щоденне тактичне планування – це допоможе провести корекцію своїх дій у відповідь на спот-завдання, що надійшли.
Дедлайни
Проект без дедлайну – провалений проект. Якщо немає фінальної точки звіряння, не буде й результату. Час – непоправний ресурс, тому потрібно летіти ракетою до поставленої мети в межах конкретно встановленого таймінгу.
Дуже часто все ми прокрастинуємо – відкладаємо виконання будь-яких справ на потім – в надії на те, що в майбутньому буде той заряд енергії, який дозволить виконати завдання. Але далі навалюються нові справи, і в підсумку або завдання втрачає актуальність, або енергія переносу завдання накопичується в таку «критичну масу», що його виконання стає надскладним випробуванням.
Короткий висновок: усе найважливіше – робити негайно.
Фіксація
Успішний підприємець просто зобов'язаний фіксувати вхідні завдання. Фіксація має бути максимально простою та швидкою. Особисто я не користуюся спеціальними програмами, як-от wunder list, це довго й неефективно. Замість них цілком підійдуть звичайні «нотатки» у смартфоні.
Працюючи з підприємцями зі списку Forbes, неодноразово доводилося спостерігати той лавиноподібний потік вхідної інформації, з яким вони щодня справляються. Щоб не потонути в цій лавині, їм доводиться фіксувати найважливішу інформацію часто без допомоги асистента й моментально реагувати на вхідний запит, щоб він не канули в Лету.
Короткий висновок: не женіться за суперсучасними застосунками й модними гаджетами. Найчастіше головною запорукою успіху стають простота і швидкість відпрацювання завдання, а не «навороченість» супутнього інструментарію.
Реакція
Швидкість прийняття рішення важливіше, ніж саме рішення. Світ рухається невблаганно швидко: тоді, коли італійський дизайнер малює моделі нової колекції осінь/зима для показу в Мілані, у Китаї ці ж моделі виходять у продаж. Полотно часу стискається, клієнти/партнери вимагають рішень ще до того, як озвучать проблему.
Короткий висновок: в сучасних перегонах компетенцій найважливішою перевагою стала оперативність. А саме – вміння дати моментальну відповідь на запит, як тільки він виник.
Замість післямови
Отже, формула ПДФР, де П – планування, Д – дедлайн, Ф – фіксація і Р – реакція, стає must know для кожної активної людини, будь вона підприємцем або найманим співробітником, коли йдеться про перманентне вдосконалення і розвиток.
У Всесвіті все перебуває в гармонії: енергія змінюється на енергію, у цьому разі life time energy трансформується в entrepreneurship energy – життєва енергія перетворюється в підприємницьку. Адже, щоб щось отримати, потрібно чимось пожертвувати, інакше цей механізм не працює.
Висновок: виробляйте у своєму бізнесі непорушні бенчмарки, правила, виховуйте команду ідеологічно, формуйте правила, не підвладні часу, пам'ятайте про правила найуспішніших підприємців. І не забувайте про вагу енергії і принципи цілісності Всесвіту на шляху до досягнення успіху.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.