Discuss Discuss
IT-знахідки для мандрівників: інтерактивні квести, страховка від невильоту й інші фішки

IT-знахідки для мандрівників: інтерактивні квести, страховка від невильоту й інші фішки

Як туристичні компанії розморожують бюджети на розробку і до чого тут скажені коні

Этот материал также доступен на русском языке
IT-знахідки для мандрівників: інтерактивні квести, страховка від невильоту й інші фішки

Туризм – одна з найбільш постраждалих від пандемії індустрій. «Після непростого 2020-го світовий ринок взяв курс на зростання, але ще не досяг докризових показників. Очікується, що у 2021-му він вийде на оборот $1,3 трлн (на $300 млн більше, ніж торік). Але все ще не дотягне до предковідного рівня», – розповідає віцепрезидент Portfolio Delivery UK Ciklum Владислав Синявін.

Туристичні компанії потроху починають розморожувати бюджети на тревел-технології. «Поняття комфорту в плануванні подорожей змінилося. Зараз споживачі шукають квитки за допомогою голосових помічників, оплачують їх через інтернет-банкінг і дратуються, якщо в готелі потрібно заповнити від руки форму для заселення. Ваучери, сертифікати про вакцинацію, квитки на автобуси, ПЛР-тести, бронювання в ресторанах – усе це вже в смартфонах користувачів. Світ змінився – і бізнесу доводиться змінюватися разом із ним. Попри це, інвестиції в тревел-технології наразі зростають доволі повільно та дуже залежать від регіону, сектора та пріоритетів компанії», – пояснює Синявін.

І наводить як приклад дані Statista: в США критично впали навіть бюджети діджитал-маркетингу – туркомпанії тепер вкладають в інтернет-рекламу на 51% менше, ніж у 2020 році, і навряд чи відновлять колишнє фінансування раніше 2023-го.

Mind відібрав три проєкти, які продовжили зростати всупереч пандемії. У добірці – дві розробки українських IT-компаній для іноземних замовників і один власний продукт вітчизняних айтішників.

Видання спільно з платформою Reactor.ua продовжує серію статей про інновації. Раніше Mind писав про цифрові рішення для промисловостіосвітиінновації для аграріїв, українські MedTech- та фарм-розробки, сервіс, який допомагає керувати операціями на складі онлайнтандем дронів і всюдиходів-амфібій, про технологію, що перетворює автомобіль у гаджет на колесах, і продукти для e-commerce.

WalQlike

IT-знахідки для мандрівників: інтерактивні квести, страховка від невильоту й інші фішки

Суть продукту. «Ось ти примандрував у нове місто і маєш трохи часу, щоб подивитись все головне. Вмикаєш режим шаленого коня і полетілиииии… Стоп! Так не треба. Це неправильно».

А як же правильно? Українці Станіслав Околот, Павло Клочко і Тарас Коломоєць створили мобільний застосунок, який перетворює огляд визначних пам'яток у пізнавальний квест. Турист обирає в WalQlike потрібне місто, тематику маршруту і прямує до точки старту, позначеної на інтерактивній мапі. Там клацає на «Почати квест» – і ось тепер полетіли. У застосунку відкриється перша локація, де потрібно розгадати загадку. Наступний об'єкт з'явиться на мапі тільки після правильної відповіді. Попутно застосунок видасть факти та легенди про кожну локацію, зібрані професійними гідами.

Проходження квесту не обмежене за часом: можна відволіктися на каву, фотосесію тощо. Хоча охочі позмагатися після виконання «місії» можуть дізнатися в WalQlike, чи стала їхня команда лідером «перегонів».

Для користувачів застосунок наразі безкоштовний.

Проміжні результати. WalQlike у тестовому режимі стартував із квестів по Львову наприкінці 2018 року. Повноцінний запуск продукту відбувся в середині 2019-го. Команда зібрала гроші на розробку й запуск на «Спільнокошті», конкурсі Creative Business Cup і двічі виграла грант Українського культурного фонду.

Зараз застосунок має понад 47 000 завантажень через Google Play і App Store, 46 маршрутів з 688 локаціями в 11 містах: Чернігові, Дніпрі, Полтаві, Тернополі, Івано-Франківську, Кам'янець-Подільському, Чернівцях тощо.

За словами СЕО стартапу Станіслава Околота, традиційно найпопулярніші квести – у містах-мільйонниках. У столиці – «Коти і котики Києва», у Харкові – «Навколо Конституції», в Одесі – «Квест Єврейською Одесою».

Цікаво, що в просуванні застосунку допомогла... пандемія. «Формат прогулянок на свіжому повітрі затребуваний за будь-якої ситуації, оскільки це захоплює, а ігровий ефект лише підігріває інтерес йти далі й далі. Разом із тим у нас був помітний стрибок зростання використання застосунку (приблизно вдвічі від звичайної динаміки), коли почалася історія з карантином», – розповідає Околот.

Що далі? За словами СЕО WalQlike, зараз команда шліфує продукт. «До кінця року плануємо випустити нову версію, у якій буде багато крутих оновлень функціоналу. Хочемо додати і монетизацію. Продаватимемо доступ до квестів і паралельно пробувати інші формати з фокусом на колаборації з локальним бізнесом або спільні проєкти з великими корпораціями», – пояснює Околот.

Також команда збирається вийти на зовнішні ринки. Першим стане Німеччина. У жовтні-листопаді користувачам стануть доступні квести вуличками Мюнхена та Берліна. «Це буде наш перший вихід за межі України в рамках партнерства з проєктом «Інший ракурс», що реалізується за програмою MEET UP! Youth for Partnership. Робота зі створення квестів зараз йде повним ходом. Надалі хочемо масштабуватися й на інших ринках. Запускатися будемо насамперед у тих країнах, де це зручніше та вигідніше», – уточнює Околот.

Guesty

IT-знахідки для мандрівників: інтерактивні квести, страховка від невильоту й інші фішки

Суть продукту. Guesty – ізраїльський стартап для власників нерухомості. Система автоматизує процес короткострокової оренди житла та спрощує управління нерухомістю. Платформа інтегрується з Airbnb, Booking, Agoda, TripAdvisor, Expedia й іншими сервісами.

Система допомагає керувати календарем бронювання та цілодобово відповідати на запитання гостей. Власник може виставити своє житло для оренди на різних сайтах одночасно, завантажити фотографії, описи, отримати аналітику щодо своїх приміщень, реєстрацій користувачів, платежі та їх скасування тощо. Також доступні додаткові послуги: організація прибирання приміщення, страхування.

До чого тут українські розробники? Команда Intellias понад три роки допомагає Guesty шліфувати продукт і відповідає за 50% інженерної розробки платформи. «Щоб відповідати висхідному попиту серед орендодавців на інструменти розміщення та пропозиції нерухомості, гравцям цього ринку необхідно пропонувати все нові й нові бонуси та корисні функції потенційним і наявним клієнтам. Розробникам необхідно інтегрувати дедалі більше каналів бронювання», – пояснює Delivery Manager Intellias Дмитро Юрченко.

І уточнює, що рішення, за яке відповідає Intellias, полегшує різні аспекти роботи власників нерухомості: від спілкування з орендарями до обробки платежів. Команда інженерів бере участь у створенні двох проєктів для платформи:

  • розробка функціоналу для споживачів, які воліють скористатися сервісом бронювання житла для відпочинку;
  • розробка порталу для власників нерухомості або бізнесу, що керують здачею житла в оренду.

Проміжні результати. За останні три роки Guesty виросла зі стартапу в повноцінний бізнес, кажуть в Intellias. «За цей час їхнє хмарне рішення для управління короткостроковою орендою житла перетворилося на надійну платформу із сучасною мікросервісною архітектурою. Ми продовжуємо масштабувати бізнес клієнта», – уточнює Юрченко.

І перераховує, що наразі Guesty:

  • має доступ до більшої кількості популярних каналів бронювання житла, пропонує своїм клієнтам більше бенефітів і комерційно вигідних пропозицій;
  • співпрацює з новими компаніями з оренди житла в усьому світі, утримуючи их клієнтів і нарощуючи базу нових;
  • зберігає конкурентну перевагу в глобальному секторі програмних рішень для управління нерухомістю за допомогою вдосконаленого набору функцій, актуального інтерфейсу та поліпшеної масштабованості;
  • звільнив власні ресурси для R&D з перспективних напрямків розвитку бізнесу.

TUI

IT-знахідки для мандрівників: інтерактивні квести, страховка від невильоту й інші фішки

Суть платформи. TUI – один із найбільших світових інтеграторів туристичного бізнесу. Він працює більш ніж з 2200 тревел-агентствами. Щорічно послугами компанії користуються близько 27 млн ​​клієнтів у бильш ніж 180 країнах.

До чого тут українські розробники? «TUI вже вісім років займається розробкою платформи. За цей час встигли змінити двох підрядників. Ми познайомилися з TUI в лютому минулого року, стартували з невеликою командою з трансформації SDLC (циклу розробки програмного забезпечення), стали швидко набирати обертів і зараз перебуваємо в стадії активного зростання», – розповідає Head of Hybris Ciklum Владислав Чуприн.

Які саме фішки допомагає запускати Ciklum? Команда працює за кількома напрямами.

Перший: розробка нового функціоналу. Для зростання продажів і відбудовування від конкурентів TUI запускає:

  • страховку від невильоту в разі посилення карантинних обмежень;
  • спрощення перенесення подорожі в разі введення нових заборон;
  • спрощене бронювання COVID-тестування при поверненні з поїздки;
  • круїзи на річковому транспорті;
  • внутрішні перельоти для жителів скандинавських країн.

Другий: створення й удосконалення інтегрованої платформи. Вона потрібна для запуску розроблених для однієї країни функцій в інших регіонах. «Команда Ciklum допомагає TUI в розвитку рішень у північному (Об'єднане Королівство та Ірландія, а також скандинавські країни – Швеція, Норвегія, Данія і Фінляндія), західному (Бельгія та Нідерланди) і центральному (Німеччина) регіонах. До початку трансформації кожен з регіонів мав окремі рішення для обслуговування користувачів. Зараз перед нами стоїть завдання уніфікувати підходи та розробити спільне рішення для всіх регіонів, яке потенційно може бути використано і для інших країн, де представлений TUI», – пояснює Чуприн.

Третій: використання новітніх технологій і сучасних методологій для масштабних розробок. Чуприн наводить кілька прикладів:

  • перероблено процес безперервної інтеграції змін, щоби перевіряти кожен зліпок вихідного коду, що потрапляє в основну гілку розробки;
  • налаштовано спеціальний інструмент, який автоматично перевіряє новий код на відповідність стандартам якості;
  • розроблено стандарти проєктування нових модулів із використанням невеликих, слабо пов'язаних і легко змінюваних мікрозастосунків (Micro Frontend підхід).

Четвертий: модернізація архітектури в бік мікросервісів. Яких саме? На це питання в Ciklum відповісти не можуть: «Це внутрішні деталі реалізації, які заборонено розголошувати згідно NDA».

П'ятий: розробка хмарної стратегії. «Вона передбачає оптимальніше використання сервісів, що надаються постачальником хмарних послуг Amazon», – пояснює Чуприн.

«COVID-19 відчутно вплинув на наші плани розвитку. Те, що багато хто сприйняв як загрозу, ми розглядали як можливість. Тимчасове зниження потоку користувачів дозволило нам реалізувати структурні поліпшення та впровадити нові технології, які в майбутньому дозволять ще ефективніше справлятися з поставленими завданнями», – сподівається Head of Hybris Ciklum.

Проміжні результати. «З початку партнерства з TUI ми випустили понад 20 спільних релізів. Це дозволило надати користувачам доступ до нових форматів подорожей, які особливо актуальні в умовах COVID-19. У цьому списку – нові види круїзів, внутрішні подорожі, а також багато поліпшень, спрямованих на спрощення та зниження ризиків подорожі за кордон в умовах мінливих карантинних обмежень. Також розгорнули уніфіковане рішення для Бельгії та Нідерландів, у результаті значно розширили функціонал, доступний користувачам цих країн», – розповідає Чуприн.

За його словами, така стратегія вже приносить TUI свої плоди. Влітку 2021 року кількість бронювань залишалося на високому рівні, у квітні подвоїлися щотижневі бронювання, також удвічі зросли замовлення на літо-2022.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті